Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 29.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A soproni Ellenzéki Kerekasztal állásfoglalása

"A soproni Ellenzéki Kerekasztal tagszervezetei (FIDESZ, FKgP, MDF, SZDSZ) politikailag- -művelődéspolitikailag hibás döntésnek minősítik, hogy a városukban megrendezendő országos könyvnapok megnyitóját Grósz Károly, az MSZMP főtitkára tartja. Elfogadhatatlan a művelődési tárca védekezése, hogy az előző vezetés döntését nem akarja megváltoztatni."
Izraeli Rádió:

A zsidóság helyzete

"... már régóta esedékes volt a Zsidó Világkongresszus budapesti képviseletének megnyitása, miután Kelet-Európában a Szovjetunión kívül Magyarországon él a legnagyobb zsidóközösség. Eddig azonban a körülmények nem tették lehetővé az iroda megnyitását a magyar fővárosban. A Zsidó Világkongresszus budapesti kirendeltsége szorgalmazza zsidó általános iskola megnyitását, zsidó tanítóképző létesítését, és támogatja az Anna Frank Gimnázium továbbfejlesztését. A Zsidó Világkongresszus budapesti képviselete szorosan együttműködik a két nép különböző intézményeivel a zsidó öntudat megerősítése terén."

Autóálmaink és a valóság 2.

Szó sincs tehát jelentős nagyságú működő tőke behozatalának
lehetőségéről, évi 50 ezer autó összeszerelése pedig a világ más
tájain sem szokott nyereséget hozni. A legújabb hírek szerint a
Suzuki már nem vállalná e lefutóban lévő modell nyugat-európai
exportját (a 800 köbcentiméteres Suzuki Altóról van szó), így
legfeljebb a Suzuki Swift összeszerelésén gondolkozhatunk. Ez
viszont 450 ezer forintnál aligha lehetne olcsóbb, pedig csak 1000
köbcentiméteres. Igaz, ha a termelés felét exportálják, egy-két évig
a maradék még ennyiért is elkelne a belföldi piacon.

    Gazdaságossá azzal válna a Suzuki együttműködés, ha némi japán
tőkével és japán technológiával egy-két részegységet és számos
alkatrészt itthon állítanánk elő, méghozzá olyan sorozatnagyságban,
hogy az elképzelt összeszerelőüzem igényein túlmenően a Suzuki -
vagy akár más cég - saját szükségletre vásároljon belőlük. Erre
vonatkozó konkrét együttműködési javaslat azonban még nincs.

    De miért nem elég, ha piacképes alkatrészeket, részegységeket
gyártunk, s azok ellenében importálhatnánk kész autókat? Sokak
szerint ez lenne a legésszerűbb fejlesztési módszer, s ha majd olyan
sokféle részegységet gyártunk itthon, hogy megéri a kész autók
összeszereléséhez hiányzó többi részegység importja, akkor kellene
csak, mintegy utolsó lépésként esetleg egy összeszerelő üzemet is
építeni. Addig is minden alkatrészt keményvalutáért kellene behozni,
s ha lenne rá devizánk, már rég nem lenne gond a hazai autóellátás.

    A szomszédos Ausztria kitünően el van látva gépkocsikkal, pedig
"csak a fontosabb részegységeket gyártja - igaz, maga a General
Motors-szal épített sebességváltó-és motorgyár mintegy 9,7 milliárd
schillingje - kereken 45 milliárd forintba - került. (A beruházásba
a GM 2 milliárd schillinggel szállt be.)

    Nálunk viszont egyelőre az a 9 milliárd forint sem akar
előkerülni, ami a Szovjetunióval körvonalazódó
Zaporozsec-kooperációhoz kellene. Ipari becslések szerint ennyibe
kerülne egy sebességváltógyár létesítése, s további 3-4 milliárd
forintért hozhatnánk létre azokat az üzemeket, amelyek termékeivel
évi 50 ezer új típusú Zaporozsecet - Tavriját - ellentételezhetnénk.
Ezek az összegek azonban sehogy sem látszanak előkerülni. (folyt.)


1989. január 12., csütörtök 14:11


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"A Nagy László Kör közli,hogy a Szabaddemokraták Szövetsége miskolci szekciójának vendége ifj. Rajk László, Pető Iván 1989 május 31-e 17 órakor Miskolc, Kossuth Lajos u. 17 református parókia. A Nagy László Kör követeli, hogy mondjon le a belügyminiszter. A Nagy László Kör tüntetést rendez a Borsod megyében különösein rossz emberjogi helyzet miatt, a rendőrség teljhatalma ellen. Tehát mondjon le a belügyminiszter a folyamatos rendőri gaztettjek miatt. "
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD