Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 28.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez

"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:

Aratósztrájk

"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan 30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."

Taxis tiltakozás a benzinár-emelés ellen

1990. október 26. péntek - A benzinár-emelés elleni tiltakozásul a taxisok és a magánfuvarozók Budapesten és az ország több városában megbénították a közúti közlekedést, s a reggeli értesülések szerint akciójukat addig nem hagyják abba, amíg a kormány ugyanolyan gyorsan nem vonja vissza a megélhetésüket lehetetlenné tévő intézkedését, mint ahogy azt meghozta.


Budapesten már csütörtökön a késő esti órákban megkezdődött a
taxis demonstráció, s pénteken reggel a munkába indulók is
tapasztalhatták, hogy a fővárosi hidak többségén nem lehet átkelni,
mivel azokat a taxisok eltorlaszolták. A megkülönböztetett jelzésü
járműveket természetesen átengedik, de nem jutnak át a hidakon a BKV
járművei, még a kötött pályán közlekedő villamosok sem. Hét óra után
a taxisok már nemcsak a hidakat, hanem a főváros legforgalmasabb
csomópontjait is lezárták, így az a veszély fenyeget, hogy a
tömegközlekedés összeomlik. Már nem lehet átjutni a Nagykörösi út és
Határ út csomópontjánál, az Őrs vezér térnél, az Orbán térnél, a
Kosztolányi Dezső térnél, a Baross térnél, a reggeli órákban a BKV
autóbuszai csak a város külső szakaszain közlekednek. A Metró
szerelvények két percenként követik egymást, ám olyan nagy a
zsufoltság, hogy nehéz lejutni a földalatti állomásokhoz.

    Kora reggeli értesülések szerint a kormányfőt kórházi
kivizgálása miatt helyettesítő Horváth Balázs belügyminiszter
találkozik a magánfuvarozók képviselőivel.

    Barna Sándor budapesti rendőr-főkapitány az MTI-nek elmondta:
minden erővel azon vannak, hogy normális keretek között
fönntarthassák a közlekedést. Egyelőre a rendőrség toleránsan
viselkedik az utakat lezáró taxisokkal szemben, s várják, hogy
milyen eredménnyel zárulnak a kormány a taxisok képviselői közötti
megbeszélések. Ugyanakkor nem vetik el azt a lehetőséget, hogy
erőszakkal helyreállítsák a rendet. Ha ugyanis a tárgyalások nem
vezetnek eredményre, mnindenképpen megkekzdik azoknak a járműveknek
az eltávolítását amelyek akadályozzák a normális forgalmat.

    Az ország más nagyvárosaiban és a nyugati határátkelőhelyek
közül háromban is ugyancsak megbénúlt a forgalom. Szombathelyen,
Pécsett, Debrecenben, Miskolcon, Székesfehérvárott, Békéscsabán,
Szegeden a taxisok lezárták a főútvonalakat, a városokba csak a
,,kertek alatt,, lehet bejutni.

    Több szakszervezetik bizottság szolidaritásáról biztosította a
magánfuvarozókat.(MTI)



1990. október 26., péntek 08:12


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam. - A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni. - 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre. - Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki. - Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD