Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 28.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez

"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:

Aratósztrájk

"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan 30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."

Pedagógusnapi 2.

Hogy más társadalmakban ez nem így volt, elég a Ferenc József-i
korra gondolnunk.Vagy a Nyugatra kerültek tapasztalataira, akik azt
látják, hogy ott az ember valódi értékét is autója, dollárja méri".

    Még egy emberöltő sem telt el, s már nem "olyan", hanem "ilyen"
társadalomban élünk. Ha valaki most megsúgná nekem, hogy ki akarta
ezt, azonnal ideírnám, csupa nagy betűvel. De nem hallok sugallatot.
S majdnem bizos vagyok abban, hogy semmilyen rendű-rangú
feletteseinknek nem is volt ez a célja. De nem hiszem, hogy egy
pedagógusnapi rövid eszmefuttatás feladata volna tisztázni: akkor
miért is?
De igenis feladatunk - közös feladatunk - hogy újra
ráébresszük a társadalmat és főként a felnövekvő generóciókat arra,
hogy "mégis a víz az úr
". Mert a dollár bizony nagyon nagy hatalom,
de mégis csak közönséges "szolga", eszköz, azért van, hogy
megvásárolható legyen rajta a TUDÁS. Nem a pénz az érték, hanem amit
meg lehet szerezni pénzzel.

    Azok a "csúnya" kapitalisták végső soron tudják is ezt és
megfizetik a tudást. Csak nálunk zavarodott össze az értékrend. Ezt
az összekuszált értékrendet kell helyre tennünk tehát, hogy
megszűnjenek azok a feszültségek, amelyek az iskolákban is
elhatalmasodtak.

    De nem lehet - kiszakítva a társadalomból - "meggyógyítani" a
pedagógusok közérzetét, miközben mindenki közérzete rossz. Azonnali,
ötven százalékos vagy ennél is nagyobb fizetésemelést követelni
lehet - de nem érdemes. Nem a kormány pénztárcájában van az a pénz,
amiből béremelést kaphatnának a pedagógusok. A megyei és helyi
tanácsok többet tudnak ma segíteni, mint a kormány. Nem beszélve az
igazgatókról
És nem biztos, hogy általános fizetésemelésre van most
szükség. Hiszen számottevő a különbség az egyes tantestületek
átlagbére között, ami nem a korábbi központi fizetésrendezések,
béremelések eredménye.

    Az új kormány, az új kultuszminiszter meggyőződéssel vallja, s
nem csak deklarálja, hogy anyagiakban is elsőbbséget kíván nyújtani
a humán szférának. De ha nem változik meg a középszintű helyi
vezetők értékítélete, nem válhat gyakorlattá a szándék. Akkor tudnak
saját magukon, saját helyzetükön és az iskolák helyzetén is segíteni
a pedagógusok, ha az értelmiség más rétegeivel összefogva képesek
lesznek odahatni, hogy megváltozzék az értékrend a helyi
politikában, a helyi vezetők gondolkodásában. (folyt.)


1989. június 1., csütörtök 10:51


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam. - A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni. - 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre. - Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki. - Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD