|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez
"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi
anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform
hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy
demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a
jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb
támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:
Aratósztrájk
"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a
sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt
képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok
érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan
30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a
Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a
kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."
|
|
|
|
|
|
|
Interjú Glatz Ferenccel - 3. folyt.
|
Jó lenne, hogyha most én holnap bevezettetném mindenhol a németet, az angolt, a franciát, a spanyolt, és a mostani Horváth Saci nénik szintén egy órával járnának németből, angolból előrébb, mint a diák? Azt hiszem ez, autodidaktizmus lenne. Ezért tehát nehéz megtalálni a józanságot, azt, hogy például most hozzá kell fognunk egy átstruktúráláshoz, ami azt jelenti, hogy az orosz nyelvre beiskolázottak létszámát csökkenteni kell, emelni kell a létszámát az angol, német, francia, spanyolnak. Mármost - és ezért jártam első napjaimban éppen Brüsszelben is, és megyek tovább Nyugat-Európa államaiba - ösztöndíjak tömegét kell megpróbálnunk szerezni, ha nem más az UNESCO-n keresztül és az UNESCO révén, hogy azok, akik a kilencvenes évek közepére nagy számmal kiképzést nyernek nyugati nyelvű tanárok, azok már tényleg jó színvonalon tanítsák majd az én unokáimat. De itt van akár a marxista tárgyakkal kapcsolatban szintén egy radikális végzetesség: egy iskolarenszernek, egy humánus iskolarendszernek, amilyet én elképzelek magam elé az ezredfordulóra, telve kell lenni humán ismeretekkel a műszaki képzésben ugyanúgy, mint bármilyen más tárgyakban vagy ágazatokban. Szerintem nem egyszerűen meg kell szüntetni az eddig marxizmusra adott órákat vagy tárgyakat, hane) iiúzőlIóasvSylni olyan humán, társadalmi ismereteket adó tárgyakkal, amely ismeretek felkészítik a mérnököt a társadalomban való gondolkodásra, felkészítik a kereskedőt a kereslet-kínálaton túlmenően abban a társadalomban való gondolkodásra, amelyik számára ő az árut beszerzi, megrendeli és így tovább. (folyt.)
1989. május 28., vasárnap
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam.
- A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni.
- 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre.
- Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki.
- Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|