|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez
"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi
anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform
hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy
demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a
jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb
támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:
Aratósztrájk
"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a
sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt
képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok
érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan
30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a
Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a
kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."
|
|
|
|
|
|
|
Interjú Glatz Ferenccel - 1/2. folyt.
|
Elismerik azt, amit talán néhány hónnappal ezelőtt nem ismertek volna el, és amit én szintén célul tűztem ki, hogy az oktatás és a műveltség tartalmában le kell építeni például ennek a rendszernek az olyan utolsó darabjait, mint amilyen a kötelező orosz nyelvoktatás, amelyet én nem politikai kérdésnek tartok - sajnos politikai kérdésként kezelték mindig -, hanem szakmai kérdésként, hiszen ahhoz, hogy mi az európai kultúrával szerves kapcsolatba kerüljünk, ahhoz az kell, hogy olyan mérnökeink, olyan kereskedőink legyenek, akik legalább egy európai nyelven, nyugat-európai nyelven beszélnek. És ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy olyan idegen nyelvoktatás, aminek nincs személyi motívációja, vagy csak netán ellenmotívációja van, mint az orosz nyelvoktatásé volt, felesleges, felesleges pénzkiadás és időkidobás. De itt van az ideológiai tárgyaknak az oktatása. Mi erőltettük az úgyvezett marxista tárgyakat a felsőfokú, de most már bizonyos szinten a középfokú intézményekben is. Egy oktatás, egy állami oktatás, amely állami oktatás egy alkotmányos államban egy politikailag, pártpolitikailag független oktatási rendszer kell, hogy legyen nem tartalmazhat aktuálpolitikai, ideológiai célokhoz köthető téziseknek a számonkérését a diákoktól. De ebben az ideges közhangulatban, amely segít nekem ezeknek a régi maradványoknak a leépítésében, már nehézséget okoz az, hogy az embereknek a radikalizmusa az nem találkozik a politikai józansággal és a gondolkodásképességgel. Kérdezem én konkrét példát: az orosz nyelvoktatását, amikor kötelezőként bevezették az általános iskolában, az én gyerekkoromban, akkor Horváth Saci néni egy óra anyagával járt előttem az orosz nyelvben. (folyt.)
1989. május 28., vasárnap
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam.
- A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni.
- 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre.
- Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki.
- Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|