|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez
"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi
anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform
hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy
demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a
jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb
támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:
Aratósztrájk
"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a
sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt
képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok
érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan
30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a
Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a
kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."
|
|
|
|
|
|
|
Derzsi András a Balaton közlekedési és építési ügyeiről (1. rész)
|
1989. április 18., kedd - Az autópályadíj helyett Derzsi András miniszter elfogadhatóbb megoldásnak tartaná, ha egyforintos benzinár-emeléssel teremtenék meg az útfejlesztési alapot. A közlekedési, hírközlési és építésügyi tárca vezetője keddi kaposvári látogatása alkalmával fejtette ki álláspontját, amit csütörtökön a Minisztertanács ülésén is előterjeszt.
Ekként reagált a miniszter Somogy megye MSZMP- és tanácsi vezetőinek azon észrevételére, hogy az autópályadíj bevezetése a Balaton-part délkeleti térségében is türhetetlen állapotokat teremtene. Tovább növelné az üdülőövezet belső útjainak amúgy is tulzsúfolt forgalmát, növekednék a zajártalom és a környezetszennyezés, holott idegenforgalmi és egyéb okokból is e kellemetlenségek mérséklése a cél. Derzsi András nemcsak egyetértéséről biztosította vendéglátóit, hanem elmondta, hogy a Minisztérium komolyan mérlegeli, miként lehet a déli part közlekedési viszonyait javítani. A két lehetséges megoldás közül az M-7-es félpályás továbbépítése csaknem kétmilliárd forintba kerülne, míg a régi 7-es főközlekedési út négysávosra szélesítése mintegy kilencszázmillió forintból befejezhető. Bár az utóbbi hosszabb távon nem pótolhatja az autópályát - szükségessége viszont a majdani autópálya mellett is kétségtelen -, gazdasági megfontolásból ezt kellene előre sorolni. Az M-7-es továbbépítésének fedezetét nemcsak hazai forrásból gondolja előteremteni a Minisztérium. Mivel a balaton Nyugat-Európa számára is fontos üdülőterület, jó esély mutatkozik a külföldi tőke bevonására a közlekedés mellett az infrastruktúra és az idegenforgalom egyéb területein is. Ezt az esélyt tovább erősítheti a Bécs-Budapest világkiállítás, amelynek terveiből aligha lehet kihagyni a Balaton térségét. (folyt.)
1989. április 18., kedd 20:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam.
- A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni.
- 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre.
- Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki.
- Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|