Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 28.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez

"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:

Aratósztrájk

"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan 30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."

Brüsszel: magyarok és az európai Art Deco (1.rész)

Brüsszel, 1989. március 15. (MTI-Panoráma) - A formájában kissé bumfordi, ám egyszerűségében mégis megkapó karosszék karfája piros, huzata szürke, s a beleszőtt minta a magyar népmesék kacsalábon forgó várát idézi. Igaz, csak afféle őrbódé-vár, egy kapuval és négy ablakkal, fölötte bonyolult ornamentikával, amely mintha valami különösen cirádás nemesi címerről érkezett volna. Kozma József alkotása a budapesti Iparművészeti Múzeumból jutott Brüsszelbe, a Palais des Beaux Arts egyik csarnokába, ahol március elején nyílt meg az ,,Art Deco Európában,, című kiállítás. A szék így puszta jelenlétével is érzékelteti, hogy mi magyarok is részt vettünk ennek a dekoratív és sokarcú művészeti irányzatnak tobzódásaiban és tévelygéseiben.

A brüsszeli kiállítás rendezői, óvatosan, alcímet is
biggyesztették díszes katalógusukra, amely mind a 276 (
) kiállított
tárgy - váza, plakát, hímzés, bútor, kisplasztika, ékszer,
térplasztika, tapéta, szőnyeg, lámpa, kerámia, stb. - fotóját
tartalmazza. ,,Dekoratív irányzatok az alkalmazott művészetekben
1925 körül,, - így hangzik az alcím, frappánsan érzékeltetve, hogy
az Art Deco fogalma mindmáig viták tárgya. Nálunk inkább a
szecesszió fogalomköre tapad hozzá, ha nem is mindenben azonos vele.
A katalógus tanulmányai pedig - köztük a kiállítás rendezésében
magyar részről részt vett Kiss Éváé a magyar Art Deco keletkezéséről
és forrásairól - még inkább érzékeltetik, hogy az 1925-ös nagy
párizsi kiállítással apoteózisához ért, aztán pedig a modernizmus
rohamai nyomán gyorsan háttérbe szorult stílus olyan sokfelől jött
hatásokat ötvözött és olyan sokfelé ágazott el, hogy pontos
meghatározása mindmáig viták tárgya.

    De talán éppen ezzel magyarázható, hogy reneszánsza, amely fél
évszázaddal e párizsi csúcs után kezdődött, azóta is tart, egyre
több kiállítás idézi-sorakoztatja fel a szemnek kétségkívül
tetszetős, csábítóan színes és csábítóan csábító alkotásait. Így nem
csoda, hogy a brüsszeli szépművészeti palota, fennállásának idei
hatvanadik évfordulójára készülvén, ehhez a témához fordult, de
eredeti megközelítéssel. Nem belga, hanem - mintegy Brüsszel, az
,,európai főváros,, hivatásából következően - európai
keresztmetszetet kívánt nyújtani erről a rafinált - sokak szerint
dekadens -, a múlt és a gyönyörök, ugyanakkor más ágaiban, az
egzotikus, illetve a népi-folklorisztikus források felé forduló
formaművészetről, annak is elsősorban alkalmazott, iparművészeti
részéről. (folyt.)


1989. március 15., szerda 11:06


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam. - A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni. - 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre. - Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki. - Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD