|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez
"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi
anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform
hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy
demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a
jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb
támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:
Aratósztrájk
"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a
sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt
képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok
érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan
30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a
Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a
kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - második nap (15. rész)
|
Földy Ferenc (Borsod-Abaúj-Zemplén m., 18. vk.), a sárospataki ------------ Comenius Tanítóképző Főiskola főigazgatója a bodrogközi és a hegyközi vasútvonal visszaállításának tárgyában interpellált a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez. Választói véleményét tolmácsolva hangoztatta, hogy a térségben élők a mai napig nem tudják elfogadni e vasútvonal felszámolását. Gazdaságossági számításokkal támasztotta alá, hogy a vasúti áruszállítás olcsóbb lenne a közútinál. Szólt arról is, hogy a települések elnéptelenedésében a vasút megszüntetése is közrejátszott. Sürgette a vasút helyreállítását, azzal, hogy a pénzt erre a kormánynak kellene biztosítania, mert a térségben működő üzemek nem tudják előteremteni. Kérte, hogy az előkészítő munkálatok még ez évben kezdődjenek meg. Udvari László államtitkár válaszában emlékeztetett arra, hogy 1976-ban a vasútvonal megszüntetéséről népgazdasági számítások alapján döntöttek egy akkori kormányprogram részeként. A keskeny nyomtávú vasútvonal helyreállítása másfél milliárd forintba kerülne, s ahhoz, hogy ez a vonal a vasúthálózat egészébe bekapcsolódhasson, további ötmilliárd forintra lenne szükség. Ennek túl sok realitása nincs, hiszen a MÁV évente 8 milliárd forintot fordít a teljes vasúthálózat fejlesztésére. Az államtitkár ígéretet tett viszont arra, hogy a tárca a térség közlekedési és távközlési rendszerét 1990-ig felülvizsgálja. Véleménye szerint a gazdaságélénkítő programhoz szükség van vállalkozások bevonására, kizárólag állami eszközökből ugyanis e vasútvonal újjáépítésére felelősen nem lehet ígéretet tenni. Az interpelláló a választ nem fogadta el - s e véleménnyel a képviselők többsége egyetértett - így a következő ülésszakon ismét a plénum elé kerül e téma. (folyt.köv.)
1989. szeptember 27., szerda 15:39
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam.
- A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni.
- 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre.
- Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki.
- Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|