Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 28.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez

"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:

Aratósztrájk

"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan 30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."

A belvárosi forgalomszabályozás tapasztalatai (1. rész)

1989. január 9., hétfő - A budapesti belvárosban tavaly májusban bevezetett forgalomszabályozás eredményeként mérséklődött a zaj és a szenyezettség, annak ellenére, hogy a forgalom a vártnál kisebb mértékben csökkent - tájékoztatták a Fővárosi Tanács Közlekedési Főigazgatóságán az MTI munkatársát.

Sipos László csoportvezető elmondta, hogy a kísérleti
szabályozás bevezetését annak idején a nagyfokú zaj és a
légszennyezettség, illetve a közlekedési és a parkolási szabályok
tömeges megsértése indokolta. A közlekedési ártalmak már komolyan
veszélyeztették a belváros értékeit is. Az intézkedéssel a Fővárosi
Tanács azt kívánta elérni, hogy a belvárosba igyekvők ne
személyautóval közlekedjenek, s azt is, hogy lehetőség szerint az
ott dolgozók se gépkocsival járjanak munkahelyükre. A most
elkészített értékelés szerint a forgalom a belvárosban 5
százalékkal, mig az úgynevezett védett területen több mint 16
százalékkal csökkent. A zajhatás ezzel összefüggésben gyakorlatilag
a felére mérséklődött: a levegő szénmonoxid szennyezettsége
egyötödére, a nitrogéndioxiddal kapcsolatban egyharmadára,
ólomszennyezettsége egynegyedére csökkent. E pozitív hatások mellett
viszont az átmenő forgalomra kijelölt helyeken - a Petőfi Sándor és
az Apáczai Csere János utcában - a zajterhelés kismértékben nőtt,
ott is tisztább lett viszont a levegő az autók egyenletes haladása
miatt.

    Az ellenőrzésekkor tapasztaltak szerint sokan engedély nélkül
hajtottak be a területre. A magángépkocsiknak több mint a fele, az
állami rendszámú autóknak mintegy 40 százaléka, az áruszállító
járműveknek pedig mintegy 7 százaléka hagyta figyelmen kívül a
rendelkezést. Többen az engedély meghamisításával, a rajta szereplő
rendszám átírásával próbálták kijátszani a hatóságokat, mások
állandó lakosnak jelentkeztek be rokonaikhoz, ismerőseikhez, így
járva ki maguknak az engedélyt. Ennek eredményeként az övezetben
lévő parkolóhelyek számánál négyszer több engedély kiadására
kényszerültek az illletékesek. A felmérések szerint az övezetbe
jogosan behajtó autók több mint 50 százaléka taxi volt. Sok volt a
térségben hosszasan parkoló, lezárt taxi is, s ez ugyancsak
visszaélésre enged következtetni.

    Az intézkedés jelentősen javította a belváros tömegközlekedését.
A 15-ös autóbuszok és az új járat, a 15/a is a menetidő betartásával
közlekedhetett.(folyt.köv.)


1989. január 8., vasárnap 17:41


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam. - A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni. - 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre. - Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki. - Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD