|
|
|
|
Japán gépkocsik - spanyolországi korlátozások
|
Meruk József, az MTI tudósítója jelenti
Madrid, 1989. szeptember 22. péntek (MTI-TUD) - Spanyolországban szigorú korlátozó intézkedésekkel szabályozzák a japán gépkocsik eladását, miközben az érdeklődés a távol-keleti járművek iránt rohamosan növekszik. Az idén összesen 5000 japán autó hispániai eladását engedélyezték és a megkötések hasonlóak a francia, olasz, vagy brit tilalmakhoz. Az 1988. évben eladott 3000 darab a megelőző évhez képest száz százalékos forgalomnövekedést jelentett és a spanyol autógyártók joggal tartanak a japán térhódítástól.
A drákói korlátozások ellenére jelenleg 40 modellt forgalmaz Spanyolországban kilenc japán cég. Rendkívül fejlett műszaki szinvonal, kiváló minőség és - a vámok miatt - aránytalanul magas ár jellemzi a japán autókat Spanyolországban. Népszerűségük titka abban áll, hogy a ,,különleges,, autók ritkák és eltérnek az errefelé elterjedt modellektől. A szervíz szolgáltatások viszont elriasztják a vásárlókat. Kizárólag a Nissan cégnek van országos ellátó hálózata, százötven műhely révén, s ezt is a barcelonai gyártelep építette ki. A Jaenban gyártott Suzuki száz, a Toyota hatvan telepet tart fenn, a többi cég 20-25 szervízállomást üzemeltet. A Nissan legkeresettebb modellje a terepjáró Patrol, amely Barcelonában készül. Ebből a típusból tavaly a világpiacon 19347 darab kelt el, Hispánia részesedése közel 11 ezer volt. A hazai gyártó megjelenése nyomán a Nissan nem számít japán import-terméknek és a korlátozások sem vonatkoznak rá. A Mitsubisi három évi garanciát kínál a vevőknek tekintet nélkül a lefutott kilométer mennyiségre és hat évig vállal felelősséget a kocsiszekrény rozsdamentességéért. A spanyol gépkocsi forgalmazók egyébként más európai országbeli cégekhez hasonlóan 1994-ig szeretnék fenntartani a japánokat hátrányosan érintő korlátozásokat.+++
1989. szeptember 22., péntek 12:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"ZENEÉRTŐ" Jónapot kivánok szombat reggel van, május 27-e. Hallgatók Fórumának egy múlt heti és egy heti hallgatói megjegyzéséhez szeretnék egy-egy kiegészítést fűzni és ha jónat látják közöljék, mert ugy érzem, ezzel segíthetek az illetőnek, a problémájában. A múlt héten azt hiszem egy erdélyi hallgató de legalább is az erdélyiek nevében beszélő azt mondta, hogy legyenek harcosabbak, mert hiszen vannak Erdélynek olyan részei ahol még a Kossuth Rádiót sem hallani. Na most miután a Kossuth Rádió adásait, nem csak a Kossuthot ugyanúgy a Petőfiét is rendkivűl fontosnak és érdekesnek tartom, különösen a Vasárnapi Újságot, a 168-órát. Ha Önök hajlandók a konkurens vállalatnak ilyen szempontból reklámot csinálni, akkor közölhetem, hogy a 49-méteres rövidhullámon 6025-ös frekvencián egész nap ad műsort, és kizártnak tartom, hogy ezt Erdélyben ne lehetne hallani."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|