Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 27.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

A II. világháború magyar áldozatai

"A Magyar Hírlap május 10-iki számában figyelemre méltó hír jelent meg arról, hogy még ebben az évben a szovjet válaszától függően szeptember 15-ike és október 15-ike között emlékutat szerveznek a Don folyó térségébe. A Kossuth Rádió - Vasárnapi Újság adásában május 21-ikén Illés Sándor olvasta fel ehhez fűződő írását. Mértéktartó eszmefuttatásban szólott arról, hogy a II. világháború magyar áldozatai, közöttük a zsidók kapjanak méltó emlékművet és az idáig gyűlöltnek nyilvánított katonák, vérük a nemzet homlokáról töröltessék le a Káin bélyeg."

Autóálmaink és a valóság

Budapest, 1989. január 10. kedd (MTI-Press)

Nem várható gyors javulás az autóellátásban, hacsak azt a
néhány tízezer személyautót nem számitjuk, amennyit devizához jutó
honfitársaink az új vámrendeleten felbuzdulva az idén minden
bizonnyal behoznak. Ebben az évben sem valószínű, hogy frontáttörés
következne be a hazai gépkocsiellátásban. Ígéretes tárgyalás
számtalan van, rossznyelvek szerint ha egy Japánba látogató
delegáció ad magára, feltétlenül tárgyal hazai összeszerelő üzemről...
De mint látható, az eredmény egyelőre a nullával egyenlő.
Információink szerint a kormány a közeljövőben ismét megvitatja a
hazai autóipari fejlesztési elképzeléseket.

    Tekintve, hogy maga az összeszerelés nem a csúcstechnológiák
csúcsa, - színvonalas lakatosmunkához áll közelebb - nem lenne
helyes abból kiindulni, hogy a hazai iparfejlesztés éppen egy
összeszerelőüzem létesítésén áll vagy bukik. Különösen igaz ez, ha
megismerkedünk néhány erre vonatkozó ajánlattal.

    alc. Dacia, te drága

    A legfrissebb elképzelés a DIGÉP és a Dacia közötti kooperáció
lenne, ami már önmagában is kétségessé teszi az elgondolás
komolyságát. Egy olyan országgal illetve annak egy vállalatával
kooperálna a dolgozóinak a jelek szerint "minden áron"
munkaalkalmat kereső diósgyőri gyár, amely sokszor a magyar
főhatóságok telexeire, leveleire sem válaszol, amelyről nem tudni,
mikor terjeszti ki diplomáciai lépéseit gazdasági intézkedésekre is,
amely híres-hírhedt arról, hogy nem megbízható partner. De ha nem
így lenne is, a román partner olyan áron kínálja az összeszerelhető
gépkocsielemeket, hogy végül a diósgyőri Dacia jóval drágább lenne,
mint a készen importált. Csak azért tenni bele magyar munkát, hogy a
ráfizetést növeljük - ez nem tűnik túl ésszerűnek.

    alc. Suzuki? Igen, egy másik

    Nem rózsásabb a helyzet a japán Suzukival évek óta vajúdó
együttműködés tervével sem. Az összeszerelő-üzem 21 milliárd jenbe,
azaz 162 millió dollárba kerülne, amibe a Suzuki cég mindössze 15,5
millió dollár tőkerészesedéssel szállna be, a további japán
bankhitelt pedig az összeszerelő vegyesvállalatnak vissza kellene
fizetnie. (folyt.)


1989. január 12., csütörtök 14:09


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"ZENEÉRTŐ" Jónapot kivánok szombat reggel van, május 27-e. Hallgatók Fórumának egy múlt heti és egy heti hallgatói megjegyzéséhez szeretnék egy-egy kiegészítést fűzni és ha jónat látják közöljék, mert ugy érzem, ezzel segíthetek az illetőnek, a problémájában. A múlt héten azt hiszem egy erdélyi hallgató de legalább is az erdélyiek nevében beszélő azt mondta, hogy legyenek harcosabbak, mert hiszen vannak Erdélynek olyan részei ahol még a Kossuth Rádiót sem hallani. Na most miután a Kossuth Rádió adásait, nem csak a Kossuthot ugyanúgy a Petőfiét is rendkivűl fontosnak és érdekesnek tartom, különösen a Vasárnapi Újságot, a 168-órát. Ha Önök hajlandók a konkurens vállalatnak ilyen szempontból reklámot csinálni, akkor közölhetem, hogy a 49-méteres rövidhullámon 6025-ös frekvencián egész nap ad műsort, és kizártnak tartom, hogy ezt Erdélyben ne lehetne hallani."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD