|
|
|
|
Vasutassztrájk
|
1989. december 20., szerda - Szerda reggel 5 és 6 óra között sztrájkoltak a mozdonyvezetők. Mészáros András, a Magyar Államvasutak vezérigazgató-helyettese az MTI tájékoztatására elmondta: túlnyomórészt az előre egyeztetett rend szerint zajlott le a munkabeszüntetés. A mozdonyvezetők a vonatokat nem továbbították, de ígéretük szerint a minimális szolgáltatásokat - fűtést, világítást - ez alatt az idő alatt is biztosították. Az utasoktól panasz nem érkezett a MÁV-hoz, megértéssel vették tudomásul az egyórás késést. Nagyon szórványosan előfordult az is, hogy mozdonyvezetők úgy döntöttek, nem sztrájkolnak, így például a Miskolc-Budapest között közlekedő távolsági személyvonat a menetrend szerint megérkezett. Pápa térségében a helyi motorvonatok vezetői sem éltek sztrájkjogukkal. A hat órakor véget ért sztrájknak a vasút menetrendjét befolyásoló utolsó következményei várhatóan a déli, kora délutáni órákra számolhatók fel.
A legnagyobb ingázó megyének számító Szabolcs-Szatmárban csak kisebb zavarokat okozott a mozdonyvezetők sztrájkja, pedig csaknem 50 személyvonat vesztegelt az állomásokon. Az utasforgalom a munkabeszüntetés ideje alatt meglehetősen gyér volt, aki tehette nyilván korábbi vagy későbbi vonatot választott. A sztrájk ideje alatt a nemzetközi teherforgalom szinte zavartalan volt. A tolatómozdonyok ugyan álltak, ez azonban nem akadályozta a munkát, mert az üzemigazgatóság vezetői jobb szervezéssel előre megoldották az áruátrakást. A hegyeshalmi és a rajkai határállomáson a sztrájk idején egy-egy személyvonat állt. A Rába Magyar Vagon- és Gépgyártól kapott információ szerint a sztrájk miatt elkésett dolgozók száma nem érte el a százat. A győri gyár egyébként a várható késések figyelembevételével állította a győri állomás elé azokat a buszokat, amelyek a dolgozókat munkahelyükre szállították. A két nagy Heves megyei vasúti csomóponton, Hatvanban és Füzesabonyban az utazni készülők fegyelmezetten vették tudomásul, hogy a mozdonyvezetők reggel 5 és 6 óra között beszüntették a munkát. A várakozó utazók többsége egyetértett a mozdonyvezetők béremelési követelésével. A felelős vasútigazgatóság itt is megerősítette: a déli órákra valószínűleg ,,utolérik,, a menetrendet. (MTI)
1989. december 20., szerda 09:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"ZENEÉRTŐ" Jónapot kivánok szombat reggel van, május 27-e. Hallgatók Fórumának egy múlt heti és egy heti hallgatói megjegyzéséhez szeretnék egy-egy kiegészítést fűzni és ha jónat látják közöljék, mert ugy érzem, ezzel segíthetek az illetőnek, a problémájában. A múlt héten azt hiszem egy erdélyi hallgató de legalább is az erdélyiek nevében beszélő azt mondta, hogy legyenek harcosabbak, mert hiszen vannak Erdélynek olyan részei ahol még a Kossuth Rádiót sem hallani. Na most miután a Kossuth Rádió adásait, nem csak a Kossuthot ugyanúgy a Petőfiét is rendkivűl fontosnak és érdekesnek tartom, különösen a Vasárnapi Újságot, a 168-órát. Ha Önök hajlandók a konkurens vállalatnak ilyen szempontból reklámot csinálni, akkor közölhetem, hogy a 49-méteres rövidhullámon 6025-ös frekvencián egész nap ad műsort, és kizártnak tartom, hogy ezt Erdélyben ne lehetne hallani."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|