|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Új Márciusi Front állásfoglalása a politikai helyzetről
"A felület pezsgése ellenére a válság egyre mélyül, a kiutakat
mind sűrűbb homály fedi. Egyre több jel mutatja fel a veszélyt, hogy
a ,,zsákutcás magyar történelem,, újabb - minden eddiginél
kilátástalanabb - zsákutca felé is kanyarodhat."
Amerika hangja, Reggeli híradó:
Az IKEA Magyarországon
"A nyitás megtörtént, s most már nem igen lehet a vasfüggőnyt
újból leereszteni, ami azt is jelenti, hogy egyre több külföldi
vállalat tekintik bizakodva Magyarország felé. Közöttük egy
osztrák-svéd vállakozás, amelynek neve nem csak Ausztriában, hanem
Németországban és más európai államokban is varázsszóként hat - így
hívják IKEA. Az ötlet svéd, a kivételezés a svéd tervek alapján
Ausztriában osztrák, Németországban német, és így tovább. Ha minden
simán megy akkor IKEA bevonul Magyaroszágra is. Mi ez az IKEA?"
|
|
|
|
|
|
|
Az Országgyűlés építési és közlekedési bizottságának ülése (2. rész)
|
Lép Ferenc (Tolna megye) elmondta: legutóbb a bős-nagymarosi erőműrendszer felépítése mellett szavazott, de mostanra már elbizonytalanodott. Szerinte sokan vannak, akik a különféle véleményeket hallgatva már nem tudják, hogy mi a helyes álláspont. Ha valóban nem lehet a természet egyensúlyát fenntartani, akkor inkább az építkezés leállítását kell vállalni. Koltai Imre (Pest megye) kérte, hogy a Parlament elé kerülő elemzés legyen végre alapos, enélkül ne is foglalkozzanak a kérdéssel a képviselők. Szalai Gyula (Fejér megye) szerint a végleges leállítás esetén külföldön sokan megkérdőjeleznék a magyarok megbízhatóságát. Az építkezés leállítása helyett inkább a környezeti feltételeknek megfelelő működésre kellene megoldást találni. A leállítás 50-60 milliárd forint kidobását jelentené, ez akkora összeg, hogy feltétlenül meg kell keresni a felelősöket. Szerinte a leállításról szóló döntést erősítse meg népszavazás. Bodonyi Csaba (Borsod megye) viszont üdvözölte a kormány intézkedését; ez már egy másik kormány - mondotta. Felhívta viszont a figyelmet arra, hogy hazánkban igen alacsony szintű az ökológiai kultúra. A vitában hozzászóló Udvari László közlekedési, hírközlési és építésügyi államtitkár elmondta: minisztériuma az építkezés felfüggesztését támogatta. A vízlépcső-építés miatti út- és vasútáthelyezés nem jelent számottevő fejlődődést az itteni közlekedésben, hídra pedig forgalmi, kereskedelmi szempontból nem Nagymaroson, hanem annál északabbra lenne szükség. A nemzetközi viziszállítás - bizonyos korlátozásokkal - a nagymarosi duzzasztás nélkül is megoldható. Ha a vízlépcsővel kapcsolatos infrastrukturára tervezett 20 milliárd forintból néhány milliárd is jutna az ország más területeinek fejlesztésére, ezzel is nyerne a nemzet. (folyt.köv.)
1989. május 26., péntek 18:52
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|