|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Új Márciusi Front állásfoglalása a politikai helyzetről
"A felület pezsgése ellenére a válság egyre mélyül, a kiutakat
mind sűrűbb homály fedi. Egyre több jel mutatja fel a veszélyt, hogy
a ,,zsákutcás magyar történelem,, újabb - minden eddiginél
kilátástalanabb - zsákutca felé is kanyarodhat."
Amerika hangja, Reggeli híradó:
Az IKEA Magyarországon
"A nyitás megtörtént, s most már nem igen lehet a vasfüggőnyt
újból leereszteni, ami azt is jelenti, hogy egyre több külföldi
vállalat tekintik bizakodva Magyarország felé. Közöttük egy
osztrák-svéd vállakozás, amelynek neve nem csak Ausztriában, hanem
Németországban és más európai államokban is varázsszóként hat - így
hívják IKEA. Az ötlet svéd, a kivételezés a svéd tervek alapján
Ausztriában osztrák, Németországban német, és így tovább. Ha minden
simán megy akkor IKEA bevonul Magyaroszágra is. Mi ez az IKEA?"
|
|
|
|
|
|
|
Berger elfoglalja helyét (1. rész)
|
1989. május 26. péntek (MTI) - Az osztrák Gerhard Berger is részt vesz a Forma 1-es autós gyorsasági világbajnokság következő versenyén, a vasárnapi (magyar idő szerint 21.30 órakor kezdődő) mexikóvárosi futamon. A Ferrari 28 esztendős pilótája tehát igéretéhez híven nem sokat, csak egy vb-erőpróbát, hagyott ki az öt héttel ezelőtti imolai, igen súlyosnak tűnő balesetét követően. Berger - akinek a csaknem végzetes karambol során eltört az egyik bordája, elrepedt a vállcsontja, s mindkét kezén másod- és harmadfokú égési sérüléseket szenvedett - csak azt követően kapta meg rajtengedélyét, hogy a héten az olasz csapat fioranói magánpályáján 45 körös tesztelésen vett részt. A szerencsés pilóta a gyakorlás után határozottan kijelentette: részéről nincs semmi akadálya annak, hogy ismét versenyezzen, s ez ellen nem emeltek kifogást orvosai sem. A döntés után a Ferrari versenyistálló ismét szabaddá tette Nicola Larinit, aki beugrásra készen állt, hogy szükség esetén helyettesítse Bergert. Az olasz versenyző sem marad munka nélkül a Mexikói Nagydíjon, állandó csapata, az Osella színeiben próbál szerencsét. Ami az idei vb-sorozat negyedik versenyét illeti: a pilóták egyöntetűen az év egyik legnehezebb erőpróbájának tartják a Mexikói Grand Prix-t, amelyre a tengerszint felett 2400 méterre fekvő mexikóvárosi pályán kerül sor. A belga Thierry Boutsen (Williams) például azt állítja, hogy a magaslaton az atmoszférikus motorok a szokotthoz képest 15 százalékkal kisebb teljesítményre képesek. A mostani mezőnyből eddig csak Berger (1986), a brit Nigel Mansell (1987) és a francia Alain Prost (1988) tudott nyerni Mexikóban, ugyanis az 1963-as premier után 1971 és 1985 között nem rendeztek vb-futamot a közép-amerikai országban. Ők hárman ezúttal sem esélytelenek, de nem szabad figyelmen kivül hagyni a világbajnoki címvédő brazil Ayrton Sennát sem, aki megnyerte az utóbbi két vb-futamot. A 15 kanyarral nehezített 4421 méteres pályán 67 kört kell megtenniük a résztvevőknek. Az előírt 300 kilométeres távot a győztes - ha nem jön közbe semmi - valószínűleg 90-95 perc alatt teljesíti. (folyt. köv.)
1989. május 26., péntek 13:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|