|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Új Márciusi Front állásfoglalása a politikai helyzetről
"A felület pezsgése ellenére a válság egyre mélyül, a kiutakat
mind sűrűbb homály fedi. Egyre több jel mutatja fel a veszélyt, hogy
a ,,zsákutcás magyar történelem,, újabb - minden eddiginél
kilátástalanabb - zsákutca felé is kanyarodhat."
Amerika hangja, Reggeli híradó:
Az IKEA Magyarországon
"A nyitás megtörtént, s most már nem igen lehet a vasfüggőnyt
újból leereszteni, ami azt is jelenti, hogy egyre több külföldi
vállalat tekintik bizakodva Magyarország felé. Közöttük egy
osztrák-svéd vállakozás, amelynek neve nem csak Ausztriában, hanem
Németországban és más európai államokban is varázsszóként hat - így
hívják IKEA. Az ötlet svéd, a kivételezés a svéd tervek alapján
Ausztriában osztrák, Németországban német, és így tovább. Ha minden
simán megy akkor IKEA bevonul Magyaroszágra is. Mi ez az IKEA?"
|
|
|
|
|
|
|
Idegenforgalmi Alap
|
1989. január 3., kedd - Az Idegenforgalmi Alapból az idén valamivel több jut az ágazat fejlesztésére, mint 1988-ban. Az 1 milliárd forintot meghaladó alapból 300 millió forinthoz pályázat útján juthatnak a kereskedelmi, vendéglátó és idegenforgalmi vállalatok, szövetkezetek, vállalkozások. A pénzből elsősorban a konvertibilis devizabevételeket növelő fejlesztéseket támogatják.
Az Országos Idegenforgalmi Hivataltól kapott tájékoztatás szerint a múlt évben az egymilliárd 82 millió forintos Idegenforgalmi Alap egyötödét a Balaton, a Dunakanyar és a Velencei-tó környéke, valamint a nyugat-magyarországi és a Mátra-Bükk vidéki idegenforgalmi területek infrastrukturális fejlesztésére használták fel. 228 millió forinthoz jutottak a vállalatok pályázataik révén. A pénz egy részét kedvezményes hitelként, másik részét vissza nem térítendő támogatásként folyósították. A pályázatok alapján kapott összegek számos kereskedelmi és vendéglátó egység létesítését segítették elő. Az Alaptól nyert pénzeket majd mindenütt kiegészítették saját erőforrásból, illetve tanácsi pénzekből. Összességében 3-4-szer akkora tőkét mozgósítottak a beruházásokra, mint amennyit a pályázatokon nyertek a vállalatok. Az idegenforgalmi alapból a múlt évben 200 millió forintot fordítottak nemzeti propagandára, hatvannégy millió forintot költöttek különböző rendezvényekre. Ezek közül a legnagyobb szabású a Budapesti Tavaszi Fesztivál volt. Az idén az Alap felhasználásánál nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy a juttatások elsősorban a vállalkozásokat - többek között a magán kisvállalkozásokat - ösztönözzék. A pályázatra már számos igény érkezett, az összegeket az első negyedévben itélik oda. Azokat a pályázatokat részesítik előnyben, amelyek a konvertibilis devizabevételeket növelő fejlesztéseket, továbbá az idegenforgalmi területeken a szolgáltatások színvonalának növelését, és a környezeti kultúra javítását segítik. Az idegenforgalmi vállalatok támogatást kaphatnak programjaik bővítésére is. (MTI)
1989. január 2., hétfő 21:06
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|