|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
Komoly aszálykárokra lehet számítani (2. rész)
|
Ez a folyamat semmiképpen sem áll meg, az országban sok helyen a határ képe máris azt mutatja, hogy a kukorica nem hozhat egészséges és valóban megfelelő termést. A Jászságban, a Nagykunságban, Szolnok megyében, Bács-Kiskun megye északi részén, Pest megye déli részén, Csongrádban, valamint Fejér megyében és Komárom-Esztergom megyében a termőterület jelentős részén elsárgult a kukorica, jeléül annak, hogy a növény már nem tudja elviselni a kánikulai forróságot és a légköri aszály minden következményét. A termelőknek ebben a helyzetben például földadókedvezményre van szükségük, ezt sürgeti a MOSZ, ugyanúgy, mint a bankok hitelezési gyakorlatának átmeneti felülbírálását. A hitelezés ugyanis jelenleg nem számol az ilyenfajta aszálykárral és annak minden következményével, így hát a mezőgazdasági nagyüzemek jelentős része finanszírozási gondokkal kerülhet rövid távon szembe, abban az esetben, ha a bankok nem alkalmaznak méltányos elbírálást. Szükség van állami forrásokból is a környezeti katasztrófának minősíthető károk ellensúlyozására; nem tartható a korábbi években ilyenkor szokásos felső szintű halogató taktika, ami ahhoz vezetett, hogy a termelők csak késve jutottak áthidaló lehetőséghez, és azokat már csak ,,látszat,,-kezelésekre tudták fölhasználni. Arról van szó, hogy amennyiben az állatok takarmányozását biztosítani helyi erőből nem tudják, úgy a jelenleginél lényegesen nagyobb mértékű állománycsökkenés következhet be, ami a mezőgazdaság egészére, nemkülönben az ország devizatermelő képességére, valamint a lakosság ellátására egyaránt hatással lehet - állította a MOSZ-titkár. (MTI)
1990. augusztus 6., hétfő 21:01
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|