|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
- A választások kimenetele - 1. folyt.
|
Ez a tőke azonban vár, mert azt látja, hogy az országnak csak ideiglenes kormánya van. Bármit tegyen is ez a kormány, jót vagy rosszat, mindenki arra gondol, hogy a lépés csak addig érvényes, amíg meg nem alakul az új kormány. Fontos ugyan, hogy jól csinálja-e Németh Miklós, de mégse igazán fontos. Mert akármit csinál, az ideiglenes. Kellene már, nagyon kellene egy nem ideiglenes kormány, és ilyen kormány csak a választás után létesülhet. Közhely, de nem árt újra és újra ismételni, hogy évtizedeken át tartó diktatúra után nem egyszerű dolog szabad választásokat rendezni. Ahhoz, hogy januárban választani lehessen, bizonyos előfeltételeknek kell teljesülniük. Ezek egy része már teljesült is. Gondolok mindenekelőtt az Ellenzéki Kerekasztal létrejöttére, és arra, hogy belső konfliktusai ellenére máig fennmaradt. Gondolok másodiknak az Ellenzéki Kerekasztal és az MSZMP között folyó tárgyalásokra. Sok bírálat érte e tárgyalásokat a legkülönbözőbb oldalakról. Én magam eredményesnek tartom őket. Az eredmények közül a Büntető Törvénykönyv módosítására és a választási törvényre vonatkozó egyezséget tartom a legfontosabbnak. Sokan háborodtak fel az MSZMP Központi Bizottságának azon a döntésén, hogy a párt bennmarad a munkahelyeken. Ez valóban rossz döntés volt, úgy vélem azonban, hogy nagyon kicsi a jelentősége. Azt sem tartom kardinális kérdésnek, hogy a hadsereg fölött a köztársasági elnök rendelkezik. Végül is az a helyzet, hogy egyes pontokon az MSZMP, más pontokon az ellenzék engedett és kompromisszum másképpen nem jöhet létre. Kézenfekvő az a gondolat, hogy az Ellenzéki Kerekasztal kényszerhelyzet eredménye. Az EKA-ban résztvevő pártoknak szüksége volt egymásra. Ez igaz, de az is igaz, hogy az emberek nem mindig ismerik fel, hogy kényszerhelyzetbe jutottak és ha már felismerték, akkor sem mindig tudnak a kényszerhelyzet követelményeihez alkalmazkodni. (folyt.)
1989. október 8., vasárnap
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|