|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
- Pártkongresszus - Schöpflin - 4. folyt.
|
A közvéleménykutatások eddig azt mutatják, hogy a kommunista párt, vagy legyen az bármi, a szavazóknak körülbelül egynegyedére számíthat. Na most, hogyha beáll ez a szakadás, akkor lehetséges, hogy jóval kevesebbre számíthatnak, de a pártreformerek sem számíthatnak olyan nagyon sokra, mert időközben a politikai eltolódás már oda vezet, hogy a többi pártok, elsősorban a Fórum, az MDF egyre nagyobb erőkre számíthat. - De van szerintem még egy lehetőség, illetve egy következménye annak, hogy ha az egység-szempont kerekedik felül, hogy a reformerek a párton belül azok csalódottak lesznek ezzel a kimenetellel, elégedetlenek, és tulajdonképpen folytatják ott, ahol a kongresszus előtt művelték a dolgot, de most már egy választási célegyenesben folytatják ezt. - De hogyha ilyen körülmények között folytatják, akkor tulajdonképpen megbénítják a pártot, mert azért a különbség a két szárny között eléggé alakos, és akkor egymás után következnek valószínűleg a politikai esetek, ahol a párt nem tud döntést hozni, vagy csak nagyon nehezen, egy ilyen lagymatag, rossz kompromisszumos döntést tud hozni, és akkor egyre inkább elodázzák dolgot, aminek aztán az lesz a következménye - szerintem ez már nagyrészben bekövetkezett -, hogy a kormány sokkal függetlenebb a párttól. Ez már nem egy klasszikus kommunista rendszer - nem győzőm ezt hangoztatni. - Érdekes amit mondasz, mert, hogy Németh Miklós ezt hangsúlyozza, mint a vezetőség tagja, illetve a négytagú legfelsőbb vezetőség tagja. Azt értem, hogy neki megvan a nyomós oka, hogy ezt mondja, de megmondom őszintén, nehezen látom be, hogy hol, miben mutatkozhat meg a kormány függetlensége a párttól, amikor végeredményben mégis a pártvezetőség egyik prominens tagja vezeti a kormányt és a miniszterek is mind, kivétel nélkül - azt hiszem - párttagok. Hol mutatkozik meg az önállóság? (folyt.)
1989. október 5., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|