|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
A Minisztertanács Tanácsi Kollégiumának ülése (1. rész)
|
1989. október 2., hétfő - Magyarország formálódó társadalmi viszonyai, az állami-politikai berendezkedés demokratikus átalakításának követelményei indokolttá teszik a tanácsrendszer önkormányzati típusú reformját, ez azonban rendkívül összetett feladat - állapítja meg a helyi és megyei önkormányzati törvény szabályozási koncepciója, amelyet hétfői ülésén vitatott meg, Németh Miklós kormányfő elnökletével a Minisztertanács Tanácsi Kollégiuma.
Az eszmecsere vitaalapjául szolgáló koncepció utal arra, hogy az ötvenes évek többször korrigált tanácsrendszere lényegében kimerítette tartalékait, s társadalmi és szakmai közmegegyezés született abban, hogy nem további korszerűsítgetésre, hanem alapvető s átfogó reformra van szükség. Verebélyi Imre belügyminiszter-helyettes bevezetőjében hangsúlyozta, hogy a koncepció követni kívánja azokat az alapértékeket, amelyeket az önkormányzatiság útjára lépett, fejlett demokráciák ,,kitermeltek,,. A magyar elképzelés szorosan kapcsolódik az európai önkormányzati chartához: az önkormányzást olyan kollektív emberi jognak tekinti, amely a településeket illeti meg, kollektív emberi jogként próbálja meg beépíteni a magyar közügyi gondolkodásba. E törvénynek területi-települési érdekeket kell ütköztetni - ha kell, a kormányzat érdekrendszerével szemben is. Az eddigi vitákkal kapcsolatban szólt arról, hogy a községek és városok kezdettől fogva megye-ellenességüknek adnak hangot, hivatallá deklarálását sürgetik, ugyanakkor a megyék - átalakulásukra hivatkozva - úgy tartják, hogy azért egy demokratizált, a hierarchikus megyefunkciókat leépítő területi-kormányzati szintű igazgatásra szükség van. A miniszterhelyettes szerint e kérdésben lehetséges a kompromisszum. Véleménye szerint a politikai erők figyelme egyre inkább a működő helyi hatalmi tényezőkre irányul. Elérkezett az idő, hogy a Minisztertanács az önkormányzatok kérdéséről kormányzati szinten tárgyaljon. E téma várhatóan október második felében napirendre kerül, s a koncepciót ezt követően vitatja meg a parlament. E törvényt azonban valószínűleg már az új Országgyűlés fogadja el. A miniszterhelyettes szerint az önkormányzati törvény megalkotása feltételezi a tanácstestületek működését túlszabályozó több mint kétezer jogszabály radikális felülvizsgálatát. (folyt. köv.)
1989. október 2., hétfő 16:49
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|