|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
- Beszélő 27. száma - 2. folyt.
|
Én a jelenlegi társadalmi, hatalmi folyamatok lényegét másban látom. Ez elsősorban azon alapszik, hogy sem a pártbürokráciát, sem az állami bürokráciát nem tekintem egységesnek. Sőt a jelenlegi hatalmi szervezet lényegi vonásának éppen megosztottságukat tartom. Egyik oldalon egy hagyományos rendpárt, a másik oldalon egy alapvetőn - néhány kivételtől eltekintve - technokrata reformer réteg, mely elsősorban a felvilágosult menedzserek és vállalkozók érdekeit képviseli. Értelmezésem szerint a nagykoalíció 1988 májusában már létrejött. Ekkor kötöttek egymással szövetséget a hagyományos rendpárt és a technokrata reformerek, és éppen most van felbomlóban. A technokrata reformerek és az általuk képviseltek lényegében véve nem mások, mint a híres nevezetes beat-nemzedék, a nagy generáció tagjai, akik a politikai vagy gazdasági hatalmi pozíciókat már részben meghódították, a szakértelmet igénylő döntések előkészítése valójában már a kezükben van. Sokan közülük jelentős hivatali, banki, pénzintézeti, menedzseri pozíciót birtokolnak, és most, a hagyományos rendpárti elit eltávolításával e folyamatot szeretnék teljesen végig vinni. Vagyis azt állítom, hogy a régi elitnek már nem nagyon lesz módja politikai hatalmának konvertálására, jelenleg döntően a nagy generáció új elitet alkotó csoportjainak előrenyomulása és a hatalmi pozíciókon való osztozkodása folyik. Az új elit sok szempontból különbözik a régitől. Pozitívuma, hogy általában magas szintű szaktudással rendelkezik, a szakértelem számára az egyik legfontosabb érték. Olyannyira fontos érték azonban, hogy más értékeket szinte teljesen elhomályosít. Elsősorban a társadalmi érzékenységet és ez nem véletlen. (folyt.)
1989. augusztus 23., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|