|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
Foglalkoztatás - 3. folyt.
|
Ugyancsak fontos tényező a kormány infrastrukturális politikája. Mert ha képes csökkenteni ezen a téren az adott ország egyes körzetei közötti nagy különbségeket, ezzel jelentős mértékben megkönnyíti a munkaerő viszonylag gyors áramlását a megszűnő és az újonnan létrejövő munkahelyek között. Rendkívül fontos, hogy ellenőrizhető, lemérhető és számonkérhető legyen a kormány politikájának ebbéli eredményessége vagy kudarca, mert ez az egyetlen biztosíték arra, hogy a kormány megváltoztassa helytelen politikáját, vagy súlyosabb esetben a szabadon választott parlament megváltoztassa a kormányt. Máskülönben a foglalkoztatásban sem érvényesülhetnek a társadalom legáltalánosabb érdekei. A mindenkori kormány foglalkoztatást hatékonyan ösztönző politikája csak a politikai demokrácia és pluralizmus viszonyai között érvényesülhet. Ami pedig a munkanélküli segély intézményét illeti, mindenekelőtt egy félreértést indokolt tisztázni, amelyhez sajnos hozzájárul a hibás elnevezés is. A munkanélküli segély ugyanis - minden állampolgár alapvető joga. Formailag a keresők rendszeres havi befizetéseivel alátámasztott jogos igény kielégítése, mint bármilyen biztosítás esetében. Arra hivatott, hogy az érintett állampolgárok számára kielégítően áthidaljon egy átmeneti időszakot, és lehetővé tegye olyan új munkahely biztosítását, amely az egyén eredeti képzettségének, vagy átképzéssel szerzett új képesítésének felel meg. Nem az a lényeg, hogy az egyén mindenáron és a lehető leghamarabb valamilyen új munkahelyet találjon, hanem az, hogy az új munkahely jövedelmező tevékenységbe illeszkedjék, tehát valószínűsítse az illető egyén számára a tartós foglalkoztatást, egyesítvén az egyén és az egész társadalom érdekeit. (folyt.)
1989. május 10., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|