|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - első nap (24. rész)
|
Hozzátette: - Ezzel az örökséggel is tisztességgel kell megbírkóznunk. A hogyan kérdése viszont máris megosztással fenyegeti a nemzetet. Pedig olyan megoldást kell találnunk, ami nem sodorja politikai válságba az országot, nem veszélyezteti katasztrófával környezetünket, és nem okoz helyrehozhatatlan károkat nemzetközi kapcsolatainkban. Presztizs-szempontok a kormányt végső állásfoglalásának kialakításában nem fogják vezérelni. Mi e kérdésben is tisztességgel és becsülettel kívánunk a következő ülésszakon az Országgyűlés és a nép elé állni. A miniszterelnök ezután arról szólt, hogy milyen szempontok alapján folytatja majd a kormány a központi államigazgatás szervezeti rendszerének korszerűsítését. Rámutatott: az államigazgatásban korábban olyan irányítási formák, eszközök, módszerek intézményesültek, amelyek mára túlélték önmagukat. A kormány csökkenteni kívánja a központi államigazgatási szervek igazgatási célú költségvetését, íly módon ösztönözve, sőt kényszerítve a szervezetek és tevékenységek racionalizálását. Bejelentette: a Minisztertanács napirendjén van az Állami Egyházügyi Hivatal megszüntetésére irányuló javaslat elkészítése. Erről a közeljövőben döntés születik. Ugyanakkor állami egyházpolitika a jövőben is lesz, de azt nem közhatalmi, hanem elsősorban politikai eszközökkel gyakorolják majd. Tartózkodva minden olyan bürokratikus beavatkozástól, amely sérti a különböző egyházak és felekezetek autonómiáját, ellentétes a lelkiismereti szabadság érvényesülésével. Az állam és egyház kapcsolatának a rendszeres párbeszéden, a partneri viszonyon kell alapulnia. Németh Miklós szólt azokról a kritikákról is, amelyek az Állami Ifjúsági és Sporthivatal tevékenységét érték, különösen az utóbbi időben. Elsősorban az ifjúság érdekében tett intézkedéseket, illetve ezek elmaradását sokan kérik számon, de bírálják a sportigazgatást is. - Egyértelműen megállapítható, s nyíltan ki kell mondani, hogy az Állami Ifjúsági és Sporthivatal létrehozása hibás döntés volt - mondotta a kormányfő. - A hivatal nem tudott megfelelni az előzetes várakozásoknak. Ennek megfelelően vizsgáljuk e terület igazgatásának átszervezési lehetőségét is. Az ifjúság sajátos helyzetének figyelembe vétele, a tanuló, a pályakezdő, a családalapító fiatalok körülményeinek javítása, illetve az ezt biztosító intézményrendszer kiépítése nem lehet egy központi állami szerv feladata. A jövő felnőtt generációját jelentő réteg sajátos helyzetére minden területen, valamennyi központi szervnek figyelemmel kell lenni, amikor intézkedéseket dolgoznak ki. Az ifjúság gondjait csak komplex, állami tevékenységgel lehet orvosolni. (folyt.köv.)
1989. május 10., szerda 17:14
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|