|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
Nagy Imre jog rehabilitálása - 1. folyt.
|
A Párttörténeti Intézet vezetője, Balogh Sándor professzor például kijelentette, hogy Nagy Imre reformkísérletei 1953 és 1955 között - első miniszterelnökségének idején - a szovjet vezetőség ellenállása miatt hiúsultak meg. Hajdú Tibor történész határozottan cáfolta, hogy a nyugati országok bármilyen bajkeverő szerepet is játszottak volna az 1956-os felkelés előtt és alatt. De változik a hivatalos hozzáállás is. 1956 nem ellenforradalom volt, hanem népfelkelés. Nagy Imre és társai, akiket titokban jeltelen sírokban temettek el, június 16-ikán, kivégzésük 31. évfordulóján tisztességgel el lesznek temetve. És a főügyész vizsgálatot indított a Nagy Imre-per ügyében, az összes 1945 és 1962 közötti politikai per felülvizsgálása keretében. Minden feltétele megvan tehát Nagy Imre jogi rehabilitásálásának. De ez vajon azt jelenti, hogy a magyar kommunista párt kész a volt miniszterelnök teljes politikai rehabilitálására? Grósz Károly a múltban azt mondta: ez nem történhet meg, mert Nagy sok politikai hibát követett el. Emellett ez természetesen súlyosan aláásná Kádár Jánostól örökölt uralmának legitimitását. Talán erre gondolva próbálja Grósz elhatárolni magát nemrégen tett kijelentéseivel Kádártól. Másrészt Nagy Imre lánya, Nagy Erzsébet azt mondja: nem akarja, hogy a mostani kormány rehabilitálja apját, ezt inkább egy új alkotmányos államtól szeretné. Az áldozatok sok rokona egyetért vele. De könnyen elkerülhetetlenné válik Nagy Imre rehabilitálása az egyre jobban előtérbe kerülő reformkommunisták számára. (folyt.)
1989. május 8., hétfő
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|