|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
Hároméves program a gazdaság átalakítására - Átdolgozás után társadalmi vita (4. rész)
|
- Ehhez tartozik a struktúrapolitika is, vagyis hogy a piac miként hat majd a termelési szerkezet változására. Marketing szemléletű, a hiánygazdasággal szemben álló termelési struktúrára van szükség, mindenekelőtt a feldolgozóiparban. Az úgynevezett válságágazatokban - mint amilyen a kohászat, a szénbányászat, és egyes vegyipari ágak - növekednek az állami feladatok, különösen a felszámolási eljárások következetes végrehajtásában. - Kulcskérdésként kezeli a tervezet a tulajdonreform megkezdését is. Három év alatt valószínűleg nem lehet nagy áttörést elérni etekintetben, de a folyamatos változást érzékelhetővé kell tenni. Fontos lépés a folyamatban az átalakulási törvény megalkotása, a vagyonkezelő központok működési feltételeinek kimunkálása, és a privatizálás, amelyre nemcsak a kereskedelemben van szükség, hanem az iparban, az építőiparban, a szolgáltató és humánszférában is. A reformbizottság szerint a privatizációra is kormányprogramot kell kidolgozni, annál is inkább, mert sem a dereguálációnak, sem a privatizációnak nincsenek meg a szükséges állami intézményei. Amúgy is csak átfogó tulajdonreformmal képzelhető el a működőtőke bevonása. - Végül, de nem utolsó sorban ez az egész programcsomag nem fogadtatható el a társadalommal, ha nem kerül sor alapvető változtatásokra az elosztási politikában; mindenekelőtt a lakásgazdálkodás finanszírozásában, továbbá az egészségügyi és a nyugdíjrendszerben. Ugyanakkor számolni kell azzal, hogy mindez a lakosság széles rétegeit érintő jövedelmi átrendeződéssel is jár, vagyis lesznek, akik kedvezőtlenebb helyzetbe kerülnek, mások, így például a fiatalok viszont jobb feltételekhez juthatnak. Megalapozott társadalmi igénynek tartjuk olyan szociális háló kiépítését is, amely a legszegényebb rétegekre koncentrál. - A programban számolnak a tartós inflációval és az állami támogatások drasztikus leépítésével. Milyen ütemű lesz - a várakozás szerint - a következő években az infláció, lehet-e azt mesterségesen fékezni, és mekkora támogatásleépítést képzelnek el? - Mindkét kérdéssel a reformbizottság részletesen és külön is foglalkozott a munkacsoport anyaga alapján. Egységes véleményünk szerint az infláció adminisztratív eszközökkel való fékezése a reform szétzilálását jelenti. Tartósan - legalább is a három év alatt - 15 százalék körüli átlagos évi inflációval kell számolni, s ez a mérték is csak erőteljes antiinflációs politikával tartható. (folyt. köv.)
1989. május 3., szerda 00:00
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|