![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
A vártnál kevesebb pályázat a közúti járműgyártásra
|
![](../img/spacer.gif)
1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet ma bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyeket a magyar közúti járműgyártás átalakítására írtak ki. Mint ismeretes, az Ikarus és a Csepel Autógyár együttes szanálását - mivel a két cég fizetésképtelenné vált - szeptemberben rendelte el a Pénzügyminiszter. A kormánynak az az elképzelése, hogy privatizálás révén alakítják át a két vállalatot, biztosítják jövedelmezőségük javítását.
A Szanáló Szervezet által kiírt versenytárgyalásra négy pályázat érkezett. Pályázott a Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen; egy kaliforniai társaság, az ÁMF Industries Inc.; a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár; valamint egy szovjet konzorcium a torinoi Central European Investment Company-val közösen.
Olyan nagynevű cégek, mint a Mercedes Benz, a DAF, az Iveco, a MAN, a Renault, szándéknyilatkozatot küldtek arról, hogy érdekeltek a két cég jövőjében, s készek az együttműködésre az autóbuszgyártás fejlesztésében. Pályázatot azonban nem készítettek, arra hivatkozva, hogy az idő erre kevés volt.
A Szanáló Szervezet december 20-ig dönti el, hogy a pályázatok közül melyik ajánlatot fogadja el. (MTI)
1990. november 21., szerda 12:46
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|