|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
Ülést tartott a Termelőszövetkezetek Országos Tanácsa (1. rész)
|
1989. május 17., szerda - Hütter Csaba mezőgazdasági és élelmezésügyi miniszter új minőségében mutatkozott be a Termelőszövetkezetek Országos Tanácsa előtt; a testület szerdai ülésén mondotta el - rövid változatban - programját a mezőgazdaság és az élelmiszertermelés megújításáról. Az Országos Tanács egyidejűleg elfogadta a miniszter lemondását testületi tagságáról, mivel az összeférhetetlen miniszteri tevékenységével.
Hütter Csaba elmondotta: az agrárgazdaság szorongatott helyzetén egyik napról a másikra nem lehet javítani, viszont nem szabad föladni a reményt, hogy a mezőgazdaság néhány éven belül visszaszerezze régi hírnevét. Alapvetően az okoz gondot, hogy az agrártermelők reálnyeresége tíz év alatt mintegy felére csökkent, s egyebek között ez vezetett a termelésfejlesztés ellehetetlenüléséhez. Szólt arról, hogy csökkenteni kell a magyar költségvetés hiányát; ezzel kapcsolatban várhatóan csak mérsékelt hatás éri a mezőgazdaságot, és az is meglehetősen differenciáltan. A tőkés exportban érdekelt vállalatok például valamelyest kedvezőbb helyzetbe kerülnek, s az, hogy ez a kis mértékben pozitív hatás miképpen ,,osztható vissza,, a termelői körbe, abban az érdekvédelemnek is szerepe van. A kormány új programjában - mint mondotta - az agrárágazat kellő súlyt kap, ám a növekvő lehetőségekkel a termelők csak akkor tudnak élni, ha az eszközarányos nyereségük megfelelő. Ez ugyanis jelenleg szintén mélyponton van, és a fellendülés nem képzelhető el anélkül, hogy ezen a helyzeten változtatnának. A miniszter foglalkozott külkereskedelmi kérdésekkel is. Úgy értékelte, hogy a szocialista agrárexportot csak formailag támogatják, gyakorlatilag nem, és ezt sérelmezik az élelmiszertermelők. A konvertibilis elszámolású kivitelnél jó néhány kérdést kell az elkövetkező időszakban tisztázni; ha a szubvenció csökkenne, úgy egyes termékkörök leépülésével kell számolni, ami az államkasszában bevételkiesést jelentene. Meg kell akadályozni azt is, hogy a tőke ,,elsodródjon,, az agrártermelésből, mert ha az nem sikerül, úgy a magyar exportban csökken a mezőgazdasági termékek részaránya, ami nem várt fejlemény lehet. Szólt arról, hogy az érdekvédelem a továbbiakban csakis egységes alapokon képzelhető el; úgy, hogy a termelők teljes körét integrálva fejti ki az eddiginél eredményesebb tevékenységét. (folyt.köv.)
1989. május 17., szerda 11:37
|
Vissza »
|
|
Ülést tartott a Termelőszövetkezetek Országos Tanácsa (2. rész)
|
Más szempontból is hangsúlyozta az egység fontosságát; az erők szétaprózódása ugyanis alapvetően veszélyeztetné a termelői érdekek érvényesítését. A miniszter három-négy évet tart szükségesnek ahhoz, hogy kialakuljanak a mezőgazdasági termelés folyamatosságát biztosító normális állapotok. Kitért arra, hogy a Tanács elé terjesztett egyik írásos anyag is indítványozza a gabona termelői árának emelését, és - amint arra az írás is utal - amennyiben ez nem következne be, úgy az agrárágazat tömegdemonstrációt helyez kilátásba. Az árak emeléséhez - mint mondotta - komplex módon kell közelíteni, figyelembe kell venni egyebek között a fogyasztói struktúrát. Az érdekeknek mindenekelőtt tárgyalásokon kell érvényt szerezni, az ilyenfajta leállás csak a végső megoldás lehet. Annál is inkább, mert - akár szándékon kívül is - megindulhat az üzemen belüli demonstráció folyamata is, s ez éppen a szövetkezet számára lenne a legfájóbb következmény. Szabó István, a TOT elnöke szólt ezután, szintén az egység fontosságát hangsúlyozva. Kifejtette, hogy a szövetkezeti szektort erőteljesen kell képviselni a következő időszakban. A politika immár lehetővé teszi, hogy a kormánnyal szemben is megvívja harcát az érdekvédelem. (folyt.köv.)
1989. május 17., szerda 11:40
|
Vissza »
|
|
Ülést tartott a Termelőszövetkezetek Országos Tanácsa (3. rész)
|
A testület Eleki Jánosnak, a TOT főtitkárának előterjesztése alapján megvitatta a szövetkezeti, a termelőszövetkezeti és a földtörvény módosítási javaslatait és az átalakulási törvény tervezetét. A főtitkár hangsúlyozta: új alapokra kell helyezni a tag és a szövetkezetek kapcsolatát, nagyobb érdekeltséget kell teremteni a közösben végzett munkához. A szövetkezeti vagyon egy része értékpapírokban jelenik majd meg, ez azonban nem jelentheti azt, hogy kezdetét venné a tsz valamiféle újrafelosztása. A névre szóló értékpapírok megtestesítik a tulajdonhoz való jogot, és éppenséggel erősítik a közös vagyon növeléséhez fűződő egyéni érdekeltséget. Az országos tanács ezután megvitatta és váloztatási javaslatokkal elfogadta a törvénytervezetet, illetve a törvénymódosítások tervezeteit. (MTI)
1989. május 17., szerda 15:55
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|