Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 24.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Szabolcs megyei reformműhely tagjainak felhívása

"Az MSZMP Szabolcs-Szatmár megyei reformműhelyének legutóbbi, nyíregyházi tanácskozásán a jelenlévő párttagok javasolták: - a pártalapszervezetek tagjai foglaljanak állást egy, ez év őszén megtartandó pártkongresszus mellett; - a pártkongresszus feladata legyen az MSZMP helyzetének meghatározása, rövdtávú, választási politikai programjának elfogadása, ami kapcsolódjon egy tisztújításhoz; - a kongresszus küldöttei alulról indított kiválasztódással, a parttagság valódi képviselői legyenek."
SZER:

Mérlegen

"Tulajdonosi vagyon, tulajdonosi tőke. A tulajdonviszonyok átalakításának alapkérdése, hogy kinek, kiknek a kezébe kerül a felosztásra ítélt állami tulajdon: független, szuverén vagy pedig csak kvázi tulajdonosok kezébe. Az ezt érintő időszerű buktatókkal foglalkozott a múlt héten Vadász János, de indokolt megvizsgálni az átalakítás másik fontos feltételét is: tulajdonképpen mennyit ér az az állami vagyon, amely felosztásra került, illetve ennek megállapítása hogyan befolyásolja a vagyon felosztását és ezzel az új tulajdonviszonyokat."

Országgyűlés - első nap (9. rész)

Az önigazgatás elvetése az állami szektorban elméletileg sem helyes.
Kulcsár Kálmán véleménye szerint a nyugat-európai tapasztalatokat is
figyelembe véve célszerű lenne szűkíteni a vállalati tanácsi formát;
nagyobb vállalatoknál a társasággá való átalakulás, kisvállalatoknál
pedig a közgyűléses forma ösztönzésével, de semmiképpen sem
erőszakos központi beavatkozással.

    Mélyen ellentétes lenne a jogállamisággal egy olyan állami
vagyonkezelő központ felállítása is, amely Magyarország valamennyi
állami vállalatával szemben gyakorolná a tulajdonosi jogokat.
Egyébként az állami vagyonkezelés rendjével kapcsolatban sok,
egymásnak is ellentmondó elképzelést fogalmaznak meg a közgazdászok.
A miniszter egyetértett azzal a javaslattal, hogy gyorsítsák meg az
állami vagyonkezelést meghatározó jogszabályokat, e munkálatok
koordinálására nevezzenek ki kormánybiztost, s a törvényjavaslatot
még az idén október 31-ig nyújtsák be a Parlamentnek.

    A törvényjavaslatban kiegyensúlyozott és kompromisszumos
szabályok találhatók, amelyek az állami és a vállalati érdekeket
egyaránt kielégítik. Így például az ál-részvénytársaságok
létrejöttének megakadályozása érdekében a jogszabály kötelezővé
teszi 20 százalékos, vagy 100 millió forint értékű külső tőke
bevonását, ami a társaság alaptőkéjét növeli, nem pedig a
költségvetést gazdagítja. Ha azonban a társaság létrejön, az eladott
részvények ellenértéke nem növelheti az alaptőkét, a befolyt bevétel
80 százaléka a vagyonkezelőt illeti meg, míg 20 százalék marad a
létrejött társaságnál. A társaságnál maradó részből az alaptőke 10
százalékáig kötelező ingyenes vagy kedvezményes dolgozói részvényt
kiadni. Ilyen részvényt a dolgozók kis közösségei, csoportjai is
kaphatnak.

    Az önkormányzó állami vállalatok átalakulásának a
törvénytervezetben megfogalmazott szabályai zárt jogi konstrukciót
képeznek. Ha azonban adott esetben túl merevnek bizonyulnak, úgy mód
van arra, hogy eltérjenek ezektől az előírásoktól. A vállalat és a
vagyonkezelő szervezet eltérő átalakulási rendben is megállapodhat,
a törvény garanciális szabályai akkor fejtik ki hatásukat, ha nem
jön létre ilyen megállapodás. A vállalat a megállapodásra nem
kényszeríthető; ez a szabályozás tovább növeli az átalakulási
törvény rugalmasságát.

    A vitában sokszor megfogalmazott kérdés: a hiányzó megfelelő
vagyonértékelési módszer következtében nem kerül-e sor a nemzeti
vagyon leértékelésére, elkótyavetyélésére. (folyt. köv.)


1989. május 30., kedd 14:56


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- 671-989: Választ szeretnék kapni arra, hogy a TV2-n okkult információk,buddhizmus, grafológia, tarokk-kártya stb. adások milyen címen lesznek a jövőben és mikor? - név nélkül: Romwalter Kriszta szókincse nagyon szegényes. Tanulnia kellene még egy kicsit. - Tóth Ferenc 34/81-771: A fiam a május 22-i ominózus biológia érettségit megírta. A genetikai példát megoldotta, észrevette a hibát. Meglepetéssel vette tudomásul, hogy e példa kihagyásával akarják értékelni, a kérésem az, hogy azok a gyerekek, akik a hibát észrevették és megoldották a feladatot, ne kerüljenek hátrányba, plusz pontként a 9o pont fölött 2o pontos elismerést kapjanak teljesítményükért, - ne érje hátrány őket, mert más emberek tévedtek."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD