Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 24.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Szabolcs megyei reformműhely tagjainak felhívása

"Az MSZMP Szabolcs-Szatmár megyei reformműhelyének legutóbbi, nyíregyházi tanácskozásán a jelenlévő párttagok javasolták: - a pártalapszervezetek tagjai foglaljanak állást egy, ez év őszén megtartandó pártkongresszus mellett; - a pártkongresszus feladata legyen az MSZMP helyzetének meghatározása, rövdtávú, választási politikai programjának elfogadása, ami kapcsolódjon egy tisztújításhoz; - a kongresszus küldöttei alulról indított kiválasztódással, a parttagság valódi képviselői legyenek."
SZER:

Mérlegen

"Tulajdonosi vagyon, tulajdonosi tőke. A tulajdonviszonyok átalakításának alapkérdése, hogy kinek, kiknek a kezébe kerül a felosztásra ítélt állami tulajdon: független, szuverén vagy pedig csak kvázi tulajdonosok kezébe. Az ezt érintő időszerű buktatókkal foglalkozott a múlt héten Vadász János, de indokolt megvizsgálni az átalakítás másik fontos feltételét is: tulajdonképpen mennyit ér az az állami vagyon, amely felosztásra került, illetve ennek megállapítása hogyan befolyásolja a vagyon felosztását és ezzel az új tulajdonviszonyokat."

Ülést tartott a Minisztertanács (4. rész)

A kormány ülésén vita jobbára csak arról folyt, hogy a vállalati
tanácsok és a közgyűlés által irányított vállalatoknál mennyire
legyen önkéntes az átalakulás, s milyen mértékben avatkozhassanak be
az állami szervek. A miniszterhelyettes ezzel kapcsolatban
leszögezte: átalakulási, és nem átalakítási törvényről van szó; nem
kényszerből, hanem a gazdaság önmozgásának szükségletei szerint kell
azt végrehajtani, mindenekelőtt magukra a vállalatokra bízva az
ezzel kapcsolatos döntést.

    Az átalakulás menetének egyik ,,érzékeny,, pontja a
vagyonértékelés, mert ez hazánkban a nem tisztán piaci viszonyok
miatt nem megoldott, s gondok forrása, hogy az állami vagyonkezelő
szervezet sem alakult még ki. Ez felvetette azt a kérdést is:
elhalasszák-e emiatt az átalakulási törvény bevezetését. A gazdasági
érdekképviseletek úgy foglalnak állást, hogy emiatt ne késlekedjék a
törvényalkotás, mert a ,,technikai,, szabályozás a mai zűrzavaros
állapotokhoz képest előrelépést jelent a piacgazdaság felé. Mivel az
állami vagyonkezelés szervezete még nem alakult ki, s még várat
magára a tulajdonosi reform, egyfajta technikai szükségmegoldásnak
is tekinthető a tervezet. Erre az átmeneti jellegre utalva az került
be a törvénytervezetbe, hogy amíg nincs állami vagyonkezelő
szervezet, az alapító, illetve a Minisztertanács által kijelölt
szervezet jogosult a vagyonkezelő jogokat gyakorolni. Sárközy Tamás
utalt arra: a tervezetbe garanciákat építettek be a nemzeti vagyon
védelmére, megakadályozandó, hogy azt esetleg jóval érték alatt
árusítsák ki külföldieknek.

    Várhatóan bírálatokat kap majd a kormány a törvénycsomag
parlamenti vitájában, amiért csak módosításokat hajtanak végre a
kapcsolódó törvényeken, s nem törekednek átfogó változtatásra. A
miniszterhelyettes véleménye szerint a jogszabályok átfogó
felülvizsgálatát meg kell előznie a tulajdonviszonyok rendezésének,
amiben az alkotmánynak kell állást foglalnia. Egyelőre tehát a
módosításokkal kell beérni. A jogállamiság felé tett jelentős
lépésként értékelte Sárközy Tamás, hogy az állami vállalatok és a
szövetkezetek törvényességi felügyeletét az állami szervektől a
cégbírósághoz javasolják áthelyezni. Hasonlóan jelentős lépés, hogy
a tervezet szakít a szövetkezet oszthatatlanságának eddigi
dogmájával. Kimondja: a szövetkezeti vagyont a tagok között részben
meg kell osztani, értékpapírok útján. Ipari és mezőgazdasági
szövetkezeteknél egyaránt 50 százalékban maximálja ezt a törvény.
Kisszövetkezetek esetében azonban semmilyen korlát nincs.
(folyt.köv.)


1989. április 27., csütörtök 19:26


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- 671-989: Választ szeretnék kapni arra, hogy a TV2-n okkult információk,buddhizmus, grafológia, tarokk-kártya stb. adások milyen címen lesznek a jövőben és mikor? - név nélkül: Romwalter Kriszta szókincse nagyon szegényes. Tanulnia kellene még egy kicsit. - Tóth Ferenc 34/81-771: A fiam a május 22-i ominózus biológia érettségit megírta. A genetikai példát megoldotta, észrevette a hibát. Meglepetéssel vette tudomásul, hogy e példa kihagyásával akarják értékelni, a kérésem az, hogy azok a gyerekek, akik a hibát észrevették és megoldották a feladatot, ne kerüljenek hátrányba, plusz pontként a 9o pont fölött 2o pontos elismerést kapjanak teljesítményükért, - ne érje hátrány őket, mert más emberek tévedtek."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD