Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 17.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A SZETA állásfoglalása

"Reméljük a vízlépcső további sorsa oly módon alakul, hogy honfitársaink az infláció és az áremelkedés rohama ellenére az erőműre jutó fejpénzt nyereségként számolhassák el. Különösen azok, akiket hátrányos helyzetük nem enged a vízlépcső várható hozadékával foglalkozni. Akiknek nem számít, hogy az ezredforduló után mennyi áramot remélhetnek tőle, mert először folyó havi villanyszámlájukat szeretnék rendezni. Ők most szegények."
SZER:

Ausztria kártéritést követel

"Bécsben tegnap Vranitzky osztrák kancellár kijelentette, hogy Ausztria kártérítést fog követelni, ha Magyarország leállítja a nagymarosi építkezést. Vranitzky hangoztatta, hogy Ausztria megérti a magyar döntést, de nem olyan gazdag, hogy több száz millió dollárt veszni hagyjon a szerződések felbontása következtében."

- Nyugdíjasok helyzete - 1. folyt.

A szocialistának nevezett esztendők haszonélvezői
lelkiismeretlenül hagyták nyomorban a kizsigerelt milliókat. S most,
mikor cáfolhatatlan adatok bizonyítják: a két és fél millió
nyugdíjas 40 százaléka olyannyira szegény, hogy gyakorta a napi
meleg ebédre sem futja - szemrebbenés nélkül hárítják el magukról a
felelősséget.

    Valami különös, mondhatni sajátos jelenségnek lehetünk tanúi. A
SZOT és a kormány közös megállapodása révén a 70 évnél idősebbek
mind a helyközi, mind a távolsági járműveken - vonat, busz - ingyen
utazhatnak. Ez az intézkedés dícséretes, mert a kedvezményezett
korosztály tagjai közül most majd többen indulhatnak rokon, barát és
ismerős meglátogatására, nem kell filléreket guberálniuk, hogy
futja-e az orvosra, patikára, villamosozásra. De alig lépett
érvénybe a rendelet, a közlekedési vállalatok máris tiltakozni
kezdtek, hogy ez nékik mily hatalmas veszteség.

    A MÁV 310 milliót kér a kormánytól - megfeledkezvén arról, hogy
az állami költségvetésből eleve négy és fél milliárd forint
támogatást kap.

    Az több mint valószínű, hogy a közérzetjavító határozatként
bevezettett ingyenesség miatt csökken valamicskét az utaztató
vállalatok bevétele, ám ez a veszteség nem lehet olyan hatalmas.
Talán érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy vajon kell-e most a
nagy egyenlősdi. Nevezetesen: a kiemelt összeget kapó nyugdíjasok
megérdemlik-e ezt a külön juttatást?

    A korábban is jogtalan előnyöket sápolok most legalább
térítsenek valamicskét vissza az eltulajdonított javakból, hiszen
nekik van miből. Közülük léphettek föl sokan olyan igénnyel,
kérdéssel, hogy a vonat első osztályán miért ne lehetne ingyen
utazni. Az életét végigrobotoló csepeli munkásnak, vagy a látástól
vakulásig gürcölő földművesnek, megalázott értelmiséginek eszébe sem
jut ilyesmi, csak a hatalomból kiszorult, kedvezményeiket
javarészben elvesztett, ilyen-olyan érdemrendes pártkegyeltek
próbálkozhatnak effélével. (folyt.)


1989. június 19., hétfő


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Szegő Péter vagyok a FIDESZ .... csoportjának tagja. A csoport nem olyan régen április 14-én alakult. Egy barátommái és egy csoporttársammal Kolga Miklóssal együtt Vaclav Havel kiszabadítása érdekében többezer, egészen pontosan 2777 aláírást gyűjtöttünk. Ennek egy részét március 15-én egy részét május 1-én gyűjtöttük össze. Az aláírást tartalmazó iveket bevittük a budapesti csehszlovák nagykövetségre. Az iveknek egy részét ma vittük be. Szeretnénk, ha a Szabad Európa erről egy egész szolid tudósítást leadna, ugyanis ugy gondoljuk, hogy egy olyan dologról, ahol összegyűlt majdnem 3.000 aláírás egy politikai fogoly kiszabadítása érdekében kéne valamit tudósítani és leadni. Előre is köszönjük. Címem: Szegő Péter, Bp. XIII. Csanádi u.4/b"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD