|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Tudományos Dolgozók Szakszervezetei Koordinációs Testületének állásfoglalása
"Igényeljük, hogy 1989-ben a költségvetési intézményeknél
központi keretből, a vállalati szférában pedig adómentesen
felhasználható béremelés - egységesen legalább 20 százalékot
jelentsen. 1990-től pedig további minimum 15 százalékos emelés
szükséges."
SZER:
Antiperesztrojka-helyzet
"Miközben Magyarország hol kisebb, hol nagyobb léptekkel próbál
tovább haladni a demokratizálódás göröngyös útján az, ami a magyar
határokon belül eredménynek számít, az északi és délkeleti
szomszédainknál hivatalos részről feszültséget növelő ellenkezést
vált ki.
A bős-nagymarosi beruházás építkezése - egyelőre ideiglenes
felfüggesztése - további keményhangú nyilatkozatokra készteti a
döntést egyoldalú lépésnek minősítő csehszlovák felet. Az emberi
jogok és a romániai magyar kisebbség védelmének hangsúlyozása pedig
olyan gondolattársításokat ébreszt a román nemzetvédelmi
miniszterhelyettesben - Ilie Ceausescu altábornagyban, az elnök
fivérében, aki egyik legutóbbi cikkében Magyarországgal kapcsolatban
a revizionista, revansiszta, horthysta, hitlerista jelzőket
használja - amelyek a józan dialógus lehetőségét az eddiginél is
kevesebbre csökkentik."
|
|
|
|
|
|
|
Woodstock hőse ma is hódít: Carlos Santana (1. rész)
|
1989. május 4. (MTI-PANORÁMA)
1969 augusztus 16-án hatalmas eső zúdult Woodstock amerikai városra, és azzal fenyegetett, hogy sárba fullasztja minden idők legnagyobb rock-fesztiválját. Az eső ellen éneklő többszáz ezer fiatal ritmusát átvéve lépett szinpadra egy hattagú banda, amely forró hangulatú zenéjével Esőistennél is erősebbnek bizonyult: ez a zenekar volt Carlos Santana mexikói származású gitáros együttese. Húsz évvel Woodstock után Carlos Santana ma is ereje teljében muzsikál és május 8-án - immár harmadik alkalommal - Budapesten lép fel a Budapest Sportcsarnokban. Santana 42 esztendős: 1947 augusztusában született Mexikóban, zenészcsaládból. Kezdetben kocsmákban, piroslámpás házakban játszott, majd áttelepült Kaliforniába, a 60-as évek hippi-paradicsomába. Itt fertőzte őt meg a pszichedelikus zene, és a fehér blues. Első felvételei még ez utóbbi stílus jegyében készültek, először Mike Bloomfield és Al Kooper ma már legendás 1968-as koncertalbumán találkozhatunk a nevével. Ő azonban nem elégedett meg a blues-zal: a latin populáris zene elemeivel, a progressziv muzsika fogásaival, a hagyományos rockhangszerek mellett alkalmazott afro-kubai dobokkal szinesítette a zenét, és ez az egyedülálló keverék valósággal berobbantotta Santanát a forrongó rockvilágba. Már első nagylemezük többszörös aranylemez lett, a második pedig, az ,,Abraxas,, (1970) biztosította számukra a világhírt: azóta is ez a legnépszerűbb lemezük: a blues-alapú, cigánytánccá átalakított ,,Black Magic Woman,, a szerelmes hangulatú ,,Samba Patí,, a titokzatos ,,Singing Winds,, vagy a jazz-es ,,,Incident at Neshabour,, ma is állandó műsorszáma a koncerteken. Santana azonban soha nem pihent babérjain: voltak kísérletei a jazz-rock irányában (,,Welcome,,,,Swing of Delight,,), készült lemeze keleti vallási révületben Mahavishnu John McLaughlinnal közösen (,,Love Devotion Surrender,,), próbálkozott funky-s hangokkal (,,Amigos,,), majd a 80-as években a hard-rock felé fordult, (,,Zebop ,,) de úgy, hogy gyökereit soha nem felejtette el. Gibson gitárjának hangja azonnal felismerhető, jellegzetes pergető játékáról, húzott hangjairól. Nem csupán egyike a legtechnikásabb rock-gitárosoknak, hanem talán az a gitáros a mai rock-világban, akinek játékában a legtöbb érzelem van. Szerencsés helyzetben van, mert amerikai vitalitásának és latin szívének kettőssége annyira utánozhatatlan, hogy meg sem próbálták őt utánozni. (folyt.)
1989. május 4., csütörtök 09:44
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|