|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Tudományos Dolgozók Szakszervezetei Koordinációs Testületének állásfoglalása
"Igényeljük, hogy 1989-ben a költségvetési intézményeknél
központi keretből, a vállalati szférában pedig adómentesen
felhasználható béremelés - egységesen legalább 20 százalékot
jelentsen. 1990-től pedig további minimum 15 százalékos emelés
szükséges."
SZER:
Antiperesztrojka-helyzet
"Miközben Magyarország hol kisebb, hol nagyobb léptekkel próbál
tovább haladni a demokratizálódás göröngyös útján az, ami a magyar
határokon belül eredménynek számít, az északi és délkeleti
szomszédainknál hivatalos részről feszültséget növelő ellenkezést
vált ki.
A bős-nagymarosi beruházás építkezése - egyelőre ideiglenes
felfüggesztése - további keményhangú nyilatkozatokra készteti a
döntést egyoldalú lépésnek minősítő csehszlovák felet. Az emberi
jogok és a romániai magyar kisebbség védelmének hangsúlyozása pedig
olyan gondolattársításokat ébreszt a román nemzetvédelmi
miniszterhelyettesben - Ilie Ceausescu altábornagyban, az elnök
fivérében, aki egyik legutóbbi cikkében Magyarországgal kapcsolatban
a revizionista, revansiszta, horthysta, hitlerista jelzőket
használja - amelyek a józan dialógus lehetőségét az eddiginél is
kevesebbre csökkentik."
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedés a világkiállításon - Vita a MTESZ szervezésében
|
1989. február 21., kedd - Az 1995-re tervezett Budapest-Bécs világkiállítás látogatóinak közlekedésével összefüggő kérdésekről rendezett vitát kedden a MTESZ Közlekedéstudományi Egyesülete. A tanácskozáson részt vettek a Magyar Építőművészek Szövetségének képviselői is.
A szakértők számításai szerint a világkiállításhoz kapcsolódó infrastrukturális beruházások több mint 60 milliárd forintba kerülnek. Ezek azonban olyan létesítmények, amelyeknek megépítése a világkiállítástól függetlenül is indokolt. Mindenképpen meg kell építeni például a Budapest-Bécs közötti autópályát. A tervek szerint az építkezés külföldi működőtőke bevonásával meggyorsítható. Amennyiben az új út fizető autópálya lesz, a költségek 15-20 év alatt megtérülhetnek. Ugyancsak fontos a két főváros közötti vonatközlekedés korszerűsítése is. A vitában elhangzott: szükség lenne egy kis kapacitású repülőtérre Esztergom térségében, amely magánrepülőgépeket és helikoptereket fogadna. Mások véleménye szerint ehelyett inkább a Ferihegyi repülőteret kellene bővíteni. A közlekedési szakemberek mérlegelték, hogy a világkiállítás helyszínéül javasolt területeknél milyen közlekedési beruházások szükségesek. Jelenleg még versenyben van Gazdagrét, Aquincum, Csepel és Kőbánya. De bármelyik területet jelölik ki, okvetlenül be kell fejezni a fővárost övező M0-ás autógyűrűt, valamint megépíteni a Lágymányosi hidat. Amennyiben Gazdagréten lesz a világkiállítás, akkor célszerű a Kálvin térről a rendezvény helyszínéig új metróvonalat építeni. Aquincum esetében a Duna budai partján autópálya építése indokolt. Olyan műszaki megoldást kell keresni, ami nem gátolja túlzottan a budai közlekedést. A tanácskozáson elhangzott: a világkiállítás - amennyiben hazánk megkapja a rendezés jogát - 1995 áprilisától októberig tart. Ez idő alatt a becslések szerint 14-16 millió látogatóra lehet számítani. (MTI)
1989. február 21., kedd 17:32
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|