Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 16.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Tudományos Dolgozók Szakszervezetei Koordinációs Testületének állásfoglalása

"Igényeljük, hogy 1989-ben a költségvetési intézményeknél központi keretből, a vállalati szférában pedig adómentesen felhasználható béremelés - egységesen legalább 20 százalékot jelentsen. 1990-től pedig további minimum 15 százalékos emelés szükséges."
SZER:

Antiperesztrojka-helyzet

"Miközben Magyarország hol kisebb, hol nagyobb léptekkel próbál tovább haladni a demokratizálódás göröngyös útján az, ami a magyar határokon belül eredménynek számít, az északi és délkeleti szomszédainknál hivatalos részről feszültséget növelő ellenkezést vált ki. A bős-nagymarosi beruházás építkezése - egyelőre ideiglenes felfüggesztése - további keményhangú nyilatkozatokra készteti a döntést egyoldalú lépésnek minősítő csehszlovák felet. Az emberi jogok és a romániai magyar kisebbség védelmének hangsúlyozása pedig olyan gondolattársításokat ébreszt a román nemzetvédelmi miniszterhelyettesben - Ilie Ceausescu altábornagyban, az elnök fivérében, aki egyik legutóbbi cikkében Magyarországgal kapcsolatban a revizionista, revansiszta, horthysta, hitlerista jelzőket használja - amelyek a józan dialógus lehetőségét az eddiginél is kevesebbre csökkentik."

Közlekedés a világkiállításon - Vita a MTESZ szervezésében

1989. február 21., kedd - Az 1995-re tervezett Budapest-Bécs világkiállítás látogatóinak közlekedésével összefüggő kérdésekről rendezett vitát kedden a MTESZ Közlekedéstudományi Egyesülete. A tanácskozáson részt vettek a Magyar Építőművészek Szövetségének képviselői is.

A szakértők számításai szerint a világkiállításhoz kapcsolódó
infrastrukturális beruházások több mint 60 milliárd forintba
kerülnek. Ezek azonban olyan létesítmények, amelyeknek megépítése a
világkiállítástól függetlenül is indokolt. Mindenképpen meg kell
építeni például a Budapest-Bécs közötti autópályát. A tervek szerint
az építkezés külföldi működőtőke bevonásával meggyorsítható.
Amennyiben az új út fizető autópálya lesz, a költségek 15-20 év
alatt megtérülhetnek. Ugyancsak fontos a két főváros közötti
vonatközlekedés korszerűsítése is. A vitában elhangzott: szükség
lenne egy kis kapacitású repülőtérre Esztergom térségében, amely
magánrepülőgépeket és helikoptereket fogadna. Mások véleménye
szerint ehelyett inkább a Ferihegyi repülőteret kellene bővíteni.

    A közlekedési szakemberek mérlegelték, hogy a világkiállítás
helyszínéül javasolt területeknél milyen közlekedési beruházások
szükségesek. Jelenleg még versenyben van Gazdagrét, Aquincum, Csepel
és Kőbánya. De bármelyik területet jelölik ki, okvetlenül be kell
fejezni a fővárost övező M0-ás autógyűrűt, valamint megépíteni a
Lágymányosi hidat. Amennyiben Gazdagréten lesz a világkiállítás,
akkor célszerű a Kálvin térről a rendezvény helyszínéig új
metróvonalat építeni. Aquincum esetében a Duna budai partján
autópálya építése indokolt. Olyan műszaki megoldást kell keresni,
ami nem gátolja túlzottan a budai közlekedést. A tanácskozáson
elhangzott: a világkiállítás - amennyiben hazánk megkapja a rendezés
jogát - 1995 áprilisától októberig tart. Ez idő alatt a becslések
szerint 14-16 millió látogatóra lehet számítani. (MTI)


1989. február 21., kedd 17:32


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Kérem szépen én dr. Krátki Tibor vagyok. Talán ismernek a Törvénysértés című filmből. Édesapám a lengyel menekülteket átsegítette a nyugati táborba. Minket teljesen kisemmiztek, soha semmi rehabilitációt nem kaptunk, édesanyámmal lakom most már 30 éve egy szoba hallos kis Kisrudi u.40. földszint 5 alatti számban, ezt tessék jól megjegyezni. Most házfelújítás van embertelen körülmények óta élek két hónap óta."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD