Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 15.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS Az Ellenzéki Kerekasztal levele Németh Miklós miniszterelnökhöz a nagymarosi építkezés felfüggesztéséről

"...biztosítjuk önt, hogy az Ellenzéki Kerekasztal szervezetei - szükség esetén - minden erkölcsi, politikai és szakmai segítséget készek megadni az építkezés leállításából következő feladatok megoldása érdekében."
BBC:

Fidesz-vélemény

"Jotisky László Budapesten járva interjút készített Orbán Viktorral, a Fidesz országos választmányának tagjával arról, hogy a Fidesz miként látja egy koalíciós kormány létrejöttének lehetőségét a legközelebbi általános választások után. - A Fidesz mindenképpen szeretne magának egy-két-három, esetleg négy parlamenti helyet. Nem azért, mert kormányzati ambíciói vannak a szervezetnek, hanem azért, mert úgy gondoljuk, hogy a nyilvánosságnak ezt a csatornáját nem lehet kihagyni."

Május 28-ától új vasúti menetrend (1. rész)

1989. május 15., hétfő - Urbán Lajos, a MÁV elnök-vezérigazgatója hétfőn, a Keleti pályaudvaron tartott sajtótájékoztatót a május 28-án kezdődő új menetrendről, valamint az újonnan beszerzett, illetve átépített járművekről.

A vezérigazgató elmondta, hogy a személyszállítás költségeinek
mindössze egyharmadát adják a menetjegyekből származó bevételek,
körülbelül ugyanennyi az állami támogatás aránya, a fennmaradó
egyharmadot pedig az árúszállítási tevékenység bevételeiből
pótolják. A MÁV-nak nyeresége nincs emiatt beszűkültek a fejlesztési
lehetőségek. Lassúbb ütemben villamosítanak, ,,lefékeződött,, a
pályakorszerűsítés és kevesebb jut járműbeszerzésre. A meglévő
eszközöket igyekeznek hatékonyabban felhasználni, s ésszerű
fejlesztési-szervezési intézkedéseket tesznek.

    A közeljövőben az utasok is tapasztalhatják, hogy a MÁV
törekszik a színvonalasabb személyszállítási szolgáltatásokra. A
tájékoztató keretében bemutatták azokat a járműveket, amelyeket
részben a MÁV saját műhelyeiben alakítottak át, részben pedig
külföldről szereztek be. A jugoszláviai GOSA cégtől 20 személykocsit
rendelt a MÁV, ebből tíz megérkezett, s hamarosan további ötöt is
átvesz a vasút. A kocsik megfelelnek a nyugat-európai vasúti
forgalom előírásanak: óránként 200 kilométeres sebességgel képesek
futni és légkondícionáltak. A MÁV Landler Jenő Járműjavító Üzeme
régi személykocsit alakított át gyermekes családoknak alkalmas,
speciális berendezésekkel, játékokkal, videoval felszerelt
játszókocsivá; ezt a Miskolc-Keszthely között közlekedő vonatba
sorolták be. A dunakeszi járműjavító üzem a régi, NDK-ból vásárolt
étkezőkocsikat varázsolja szebbé. Mozgássérültek szállítására két
poggyászteres személykocsit alakítottak át; speciális szerkezet
teszi lehetővé, hogy az utasok tolókocsival együtt szállhassanak
fel.

    A tájékoztatón kiderült, hogy a kocsik átalakítása gazdaságilag
kedvezőbb mint az új jármű beszerzése, hiszen egy-egy jugoszláv
kocsi 45 millió forintba kerül, ugyanakkor például az étkezőkocsi
átalakítása ,,csak,, 2,5 millió forint. (folyt. köv.) bi/mm/rj


1989. május 15., hétfő 15:43


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- 52- 23-263 Kónyáné Pető Judit 4o25 Debrecen, Erzsébet u. 32.: Szeretném kérni annak a férfinek a nevét és címét, akivel május 13-ikán kora délután - 15 óra előtt valamivel - Sugár Ágnes beszélgetett a természetes gyógymódokról, elsősorban a kézfej alapján történő diagnózis megállapításról. - 371-555: A Vörösmarty tér közelében lakom és naponta arra járok és román cigányokat lehet látni állandóan a téren kéregetni, akik nem szállnak le a turistákról addig, amíg nem kapnak valamit. - 127-927: Ez nem egy pozitív kritika: Azt szeretném tudni, hogy Ipper Pált, már mint volt Kapitalistát és mint Rákosinak az egyik leghűségesebb tanítványát meddig mutogatják még a TV-ben? Egyáltalán nem oda való a mai időkben. Nagyon szeretném, ha a TV műsort adna és nemcsak politizálna. Az emberek többsége megunta már az egészet, és ha foglalkoznak vele, miért nem azzal, hogy 85oo újságíró van ma Magyarországon. Erre szükség van?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD