|
|
|
|
Május 28-ától új vasúti menetrend (1. rész)
|
1989. május 15., hétfő - Urbán Lajos, a MÁV elnök-vezérigazgatója hétfőn, a Keleti pályaudvaron tartott sajtótájékoztatót a május 28-án kezdődő új menetrendről, valamint az újonnan beszerzett, illetve átépített járművekről.
A vezérigazgató elmondta, hogy a személyszállítás költségeinek mindössze egyharmadát adják a menetjegyekből származó bevételek, körülbelül ugyanennyi az állami támogatás aránya, a fennmaradó egyharmadot pedig az árúszállítási tevékenység bevételeiből pótolják. A MÁV-nak nyeresége nincs emiatt beszűkültek a fejlesztési lehetőségek. Lassúbb ütemben villamosítanak, ,,lefékeződött,, a pályakorszerűsítés és kevesebb jut járműbeszerzésre. A meglévő eszközöket igyekeznek hatékonyabban felhasználni, s ésszerű fejlesztési-szervezési intézkedéseket tesznek. A közeljövőben az utasok is tapasztalhatják, hogy a MÁV törekszik a színvonalasabb személyszállítási szolgáltatásokra. A tájékoztató keretében bemutatták azokat a járműveket, amelyeket részben a MÁV saját műhelyeiben alakítottak át, részben pedig külföldről szereztek be. A jugoszláviai GOSA cégtől 20 személykocsit rendelt a MÁV, ebből tíz megérkezett, s hamarosan további ötöt is átvesz a vasút. A kocsik megfelelnek a nyugat-európai vasúti forgalom előírásanak: óránként 200 kilométeres sebességgel képesek futni és légkondícionáltak. A MÁV Landler Jenő Járműjavító Üzeme régi személykocsit alakított át gyermekes családoknak alkalmas, speciális berendezésekkel, játékokkal, videoval felszerelt játszókocsivá; ezt a Miskolc-Keszthely között közlekedő vonatba sorolták be. A dunakeszi járműjavító üzem a régi, NDK-ból vásárolt étkezőkocsikat varázsolja szebbé. Mozgássérültek szállítására két poggyászteres személykocsit alakítottak át; speciális szerkezet teszi lehetővé, hogy az utasok tolókocsival együtt szállhassanak fel. A tájékoztatón kiderült, hogy a kocsik átalakítása gazdaságilag kedvezőbb mint az új jármű beszerzése, hiszen egy-egy jugoszláv kocsi 45 millió forintba kerül, ugyanakkor például az étkezőkocsi átalakítása ,,csak,, 2,5 millió forint. (folyt. köv.) bi/mm/rj
1989. május 15., hétfő 15:43
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
"- 52- 23-263 Kónyáné Pető Judit 4o25 Debrecen, Erzsébet u. 32.: Szeretném kérni annak a férfinek a nevét és címét, akivel május 13-ikán kora délután - 15 óra előtt valamivel - Sugár Ágnes beszélgetett a természetes gyógymódokról, elsősorban a kézfej alapján történő diagnózis megállapításról.
- 371-555: A Vörösmarty tér közelében lakom és naponta arra járok és román cigányokat lehet látni állandóan a téren kéregetni, akik nem szállnak le a turistákról addig, amíg nem kapnak valamit.
- 127-927: Ez nem egy pozitív kritika: Azt szeretném tudni, hogy Ipper Pált, már mint volt Kapitalistát és mint Rákosinak az egyik leghűségesebb tanítványát meddig mutogatják még a TV-ben? Egyáltalán nem oda való a mai időkben. Nagyon szeretném, ha a TV műsort adna és nemcsak politizálna. Az emberek többsége megunta már az egészet, és ha foglalkoznak vele, miért nem azzal, hogy 85oo újságíró van ma Magyarországon. Erre szükség van?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|