Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 13.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MSZMP leninvárosi reformkörének platformja

"Nem értünk egyet a Politikai Bizottság azon állásfoglalásával, hogy a pártalapszervezetek továbbra is a munkahelyeken belül működjenek, és a jövőben megalakuló különböző pártoknak is biztosítani kell a munkahelyeken belüli politizálás lehetőségét. Ez csak anarchiához vezethet."
SZER:

Az ellenzék és a hatalom

"Fáradságos hete volt Bécsben Csengey Dénesnek, a Magyar Demokrata Fórum vezető tagjának. Az eredeti tervek szerint előbb Cseh Tamással akarta bemutatni a helyi közönségnek a Mélyrepülés című zenés kompozíció megzenésített szövegeit, de a gitáros - Cseh Tamás - hirtelen rosszulléte miatt politikai beszámolót volt kénytelen tartani az Auersperg Színház közönségének."

Ha hétfő, akkor Ausztria (1.rész)

Bécs, 1989. április 4. (MTI-Panoráma) - A magyar világútlevél bevezetése óta az osztrákok meglehetősen hozzászoktak a szomszédok ,,bevásárló rohamaihoz,,. Lassanként már jobban számontartják az ausztriai hétköznapokkal egybeeső magyarországi munkaszüneti napokat, mint mi magunk, mert tudják: ilyenkor újabb ,,magyar invázió,, lesz az ország keleti részében. A kereskedők minden jóra, a többiek, a közlekedő és vásárló polgárok pedig minden rosszra - tolongásra, forgalmi dugókra - felkészülhetnek.

A hétfői ausztriai forgatag még a legszárnyalóbb képzeletet is
felülmúlta. Bevásárló turistáink számáról Bécsben igencsak eltérőek
a becslések. A legmértéktartóbbak is 150 ezerre teszik, mások ennek
kétszeresét emlegetik, sőt, az egyik bécsi napilap - a magyar
járművek számából kiindulva - megkockáztatja a félmilliós számot is.
Az mindenesetre bizonyos, hogy a magyarok özöne e napon jócskán
megdöntötte az Ausztriában ,,legendásnak,, tartott tavaly november
7-iki százezres csúcsot. Ha pedig a közepes, 300 ezer körüli
turistaszámot fogadjuk el reálisként, az is csaknem annyi, mint
ahány magyar néhány éve Ausztriába egy egész év alatt beutazott.

    E rekord-hétfő következményei Ausztria érintett területein csak
felsőfokú jelzőkkel minősíthetőek, sőt szinte nincsenek is megfelelő
kifejezések az állapotok jellemzésére. Mindent felülmúltak a
határállomások előtt mindkét oldalon álló, araszolgató autósorok, s
az eddigi leghosszabb volt a várakozás az átkelésre: 40 kilométeres
autóoszlopok (amint az osztrákok mondják: bádoglavinák) és
hat-nyolcórás határátkelési idők azelőtt ismeretlenek voltak a két
ország közötti idegenforgalomban. A Burgenlandban és Bécs
kereskedelmi negyedeiben kialakult forgalmi helyzetre a ,,káosz,, ,
az országúti állapotokra pedig a ,,torlódás,, szót az osztrák
szakemberek elégtelen, túlságosan enyhe meghatározásnak tartják.

    Nem csoda, hogy az ,,invázió,, az osztrák lakosság számára is
alig elviselhető körülményekkel járt. A magyarok kedvelt
bevásárlóhelyein a helyiek autójának a parkolókban, nekik maguknak
az üzletekben alig jutott hely, vagy ha igen, a tolongás, a
sorbaállás elvette kedvüket a beszerzéstől. A határmenti osztrák
települések lakosainak már éjszaka sokat kellett ,,nyelniük,, a
motorjaikat járató, a kocsiaajtókat csapkodó, az üzletek környékén
,,letáborozó,, magyar autós turisták miatt. Napközben azután a
helybelieknek nemcsak az okozott gondot, ha saját kocsijaikkal
akartak közlekedni, hanem még a falujukon-városukon áthaladó
Bécs-Hegyeshalom országút egyik oldaláról a másikra is bajos volt
átkelni a magyar autósok áradatában. (folyt)


1989. április 4., kedd 16:31


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Vegyészmérnök jeligére az alábbi kérdést szeretném föltenni. Valahogy én is szeretnék hozzájárulni annyi kérdésözön hangzik el, hogy hogyan lehetne megjavítani a magyar gazdaságot. Hát elsősorban az én nézetem szerint valamiképpen a megtermelt érték, mégpedig az eladható érték növelésére volna szükség. Muzeális értékű vagy állapotú gyáraink pillanatnyilag 80 %-ában erre alkalmatlanok, eladhatatlanok a termékeink. Javasolom, hogy külfüldi tőkések Magyarországon alakítsanak vállalatokat, hozzanak menedzsereket, 100 %-os külföldi tőkévjel És minél több volna ezekből, annál több eladható árunk lenne az országnak, legalábbis az áru egy része, és azonkivül a munkásságot foglalkoztatnák. Ugyanakkor a menedzserek tapasztalatokkal is rendelkeznének. megteremtődne az a korszerű gyáripar, amire csak a külföldi tőkés és a külföldi menedzser képes. Ne most ennek a megvalósítására leginkább a szabaddemokraták, a jogászok, és a jogállam segítségével kialakított valamiféle: törvényrendszer megvalósítását tartanám a leghelyesebbnek. Kíváncsi volnék a véleményemre, tehát 100 %-os külföldi tőkés; vállalatok minnél nagyobb számú megjelenéséének a lehetőségére Vadász János úr szíveskedne a hallgatók üzenetében válaszolni hogy az mennyire..."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD