|
|
|
|
Magyarok autóbalesetei Ausztriában (kieg. mtik1071 számú hírünkhöz)
|
Bécs, 1989. április 3. hétfő (APA) - Az osztrák autóklub közölte, hogy a lékai (Lockenhaus) autóbalesetben az 57 esztendős várkeszői illetőségű Lendvai Gabriella vesztette életét. A két sebesültet, a pápai Tóth Sándort és feleségét, a felsőpulyai kórházban ápolják. A gépkocsiba egy osztrák teherautó rohant bele, amikor az egy előtte leálló magyar rendszámú autónak ütközött a B 50-es fűútvonalon.
Dél-Burgenlandban is baleset ért egy magyar autót. Dobersdorf és Rudersdorf között az ajkai Gellért Fábián vezette Wartburg frontálisan ütközött egy előzést végző grazi rendszámú személygépkocsival. Az osztrák autó vezetőjén kívül megsebesült a magyar személyautó három utasa is, őket a fürstenfeldi kórházba szállították. Ami a hazafelé tartó autóáradatot illeti, délután az osztrák határátkelőhelyek előtt is sok kilométeres kocsioszlopok képződtek, a várakozás mindenütt több órára növekedett. Nickelsdorf előtt 40 kilométeres dugó alakult ki; a Bécsből a határra 5 óra alatt lehetett eljutni. A közlekedési dugók egész térségeket zártak el a külvilágtól Bécs és magyar határ között. Az osztrák hírügynökség kora esti jelentés szerint a kocsisorok és a várakozási idők egyre csak nőttek. Zurndorfból jelentette az APA, hogy a mozgásszabadságától gyakorlatilag teljesen megfosztott helység ,,kapitulált,, a magyar invázió előtt. Hétfőn szünetelt a tanítás az iskolában, s mivel az óvodában is csak alig pár gyermek jelent meg, ott keddre is szünnapot hirdettek. A sűrű autóforgalom miatt gyermekek egyszerűen nem tudtak átkelni az országúton. A magyarok vásárlásai miatt több üzlet teljesen kiürült. Az utánpótlásnál az áru gyakran el sem jutott az üzletbe, a műszaki cikkeket közvetlenül a kiszállítást végző teherautóról adták el a magyar vevőknek. +++
1989. április 3., hétfő 20:01
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Vegyészmérnök jeligére az alábbi kérdést szeretném föltenni. Valahogy én is szeretnék hozzájárulni annyi kérdésözön hangzik el, hogy hogyan lehetne megjavítani a magyar gazdaságot. Hát elsősorban az én nézetem szerint valamiképpen a megtermelt érték, mégpedig az eladható érték növelésére volna szükség. Muzeális értékű vagy állapotú gyáraink pillanatnyilag 80 %-ában erre alkalmatlanok, eladhatatlanok a termékeink. Javasolom, hogy külfüldi tőkések Magyarországon alakítsanak vállalatokat, hozzanak menedzsereket, 100 %-os külföldi tőkévjel És minél több volna ezekből, annál több eladható árunk lenne az országnak, legalábbis az áru egy része, és azonkivül a munkásságot foglalkoztatnák. Ugyanakkor a menedzserek tapasztalatokkal is rendelkeznének. megteremtődne az a korszerű gyáripar, amire csak a külföldi tőkés és a külföldi menedzser képes. Ne most ennek a megvalósítására leginkább a szabaddemokraták, a jogászok, és a jogállam segítségével kialakított valamiféle: törvényrendszer megvalósítását tartanám a leghelyesebbnek. Kíváncsi volnék a véleményemre, tehát 100 %-os külföldi tőkés; vállalatok minnél nagyobb számú megjelenéséének a lehetőségére Vadász János úr szíveskedne a hallgatók üzenetében válaszolni hogy az mennyire..."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|