Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 13.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MSZMP leninvárosi reformkörének platformja

"Nem értünk egyet a Politikai Bizottság azon állásfoglalásával, hogy a pártalapszervezetek továbbra is a munkahelyeken belül működjenek, és a jövőben megalakuló különböző pártoknak is biztosítani kell a munkahelyeken belüli politizálás lehetőségét. Ez csak anarchiához vezethet."
SZER:

Az ellenzék és a hatalom

"Fáradságos hete volt Bécsben Csengey Dénesnek, a Magyar Demokrata Fórum vezető tagjának. Az eredeti tervek szerint előbb Cseh Tamással akarta bemutatni a helyi közönségnek a Mélyrepülés című zenés kompozíció megzenésített szövegeit, de a gitáros - Cseh Tamás - hirtelen rosszulléte miatt politikai beszámolót volt kénytelen tartani az Auersperg Színház közönségének."

Országgyűlés (39. rész)

Ezt követően - tíz percnyi szünet után - a napirendnek megfelelően
az interpellációk következtek. (Tekintettel az idő előrehaladott
voltára több képviselő interpellációját és kérédést a következő
ülésszakra halasztotta.)

    Bozsó Lajosné (Budapest, 10. vk.) Újpest-Káposztásmegyer
    -------------
tömegközlekedése tárgyában a közlekedési, hírközlési és építésügyi
miniszterhez interpellált. Megkérdezte: az észak-déli metró eredeti
terv szerinti megépítésének ma milyen realitása van, számíthatnak-e
arra az érintett lakosok, hogy a metró építése nem fejeződik be
véglegesen az Árpád út - Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződésében.
Tudakozódott arról is, hogy a végleges megoldás megszületéséig
hogyan kívánják Káposztásmegyer tömegközlekedési feszültségeit
enyhíteni.

    Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter
válaszában hangsúlyozta: február 1-jétől meghosszabbítják és négy-öt
járművel megerősítik a térség tömegközlekedésében fontos szerepet
játszó autóbusz-vonalat, addig is, amíg a metró-közlekedés 1990-ben
megindul. A módosított tömegközlekedési hálózatot a bevezetés után
az érintett lakosság képviselőinek a bevonásával értékelik, s ennek
megfelelően döntenek a végleges megoldásról. Jelentős javulás
következik be Újpest és Káposztásmegyer közlekedésében az észak-déli
metró következő szakaszának átadásakor. Az idei beruházási
lehetőségek - amennyiben jelentős forráscsökkentés nem történik -
módot adnak az 1990-es átadásra. A budapesti metró ezt követő
továbbépítéséről a tárca ez év első felében kíván előterjesztést
benyújtani a Minisztertanácshoz. Ennek az alapkérdése az lesz, hogy
az észak-déli metró továbbépítése folytatódjék-e Káposztásmegyer
irányában Újpest városközpontjától a Szilaspatakig, vagy pedig egy
új, nevezetesen a Dél-Buda - Rákospalota metróvonal építését kell
elkezdeni. Ennek eldöntésekor az egyik fontos szempont lesz az
is, hogy megrendezik-e a Bécs-Budapest világkiállítást a magyar
fővárosban 1995-ben.

    A miniszteri választ az interpelláló képviselő és az
Országgyűlés egyhangúlag tudomásul vette. (folyt.köv.)


1989. január 11., szerda 20:05


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Vegyészmérnök jeligére az alábbi kérdést szeretném föltenni. Valahogy én is szeretnék hozzájárulni annyi kérdésözön hangzik el, hogy hogyan lehetne megjavítani a magyar gazdaságot. Hát elsősorban az én nézetem szerint valamiképpen a megtermelt érték, mégpedig az eladható érték növelésére volna szükség. Muzeális értékű vagy állapotú gyáraink pillanatnyilag 80 %-ában erre alkalmatlanok, eladhatatlanok a termékeink. Javasolom, hogy külfüldi tőkések Magyarországon alakítsanak vállalatokat, hozzanak menedzsereket, 100 %-os külföldi tőkévjel És minél több volna ezekből, annál több eladható árunk lenne az országnak, legalábbis az áru egy része, és azonkivül a munkásságot foglalkoztatnák. Ugyanakkor a menedzserek tapasztalatokkal is rendelkeznének. megteremtődne az a korszerű gyáripar, amire csak a külföldi tőkés és a külföldi menedzser képes. Ne most ennek a megvalósítására leginkább a szabaddemokraták, a jogászok, és a jogállam segítségével kialakított valamiféle: törvényrendszer megvalósítását tartanám a leghelyesebbnek. Kíváncsi volnék a véleményemre, tehát 100 %-os külföldi tőkés; vállalatok minnél nagyobb számú megjelenéséének a lehetőségére Vadász János úr szíveskedne a hallgatók üzenetében válaszolni hogy az mennyire..."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD