Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 11.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Állásfoglalás az 1990. évi népszámlálásról

"A Központi Statisztikai Hivatal takarékossági okokból le kíván mondani az 1990. évi teljes körű népszámlálásról, és mindössze egy 10 százalékos országos mintán akar adatokat begyűjteni a lakosságtól. A társadalomtudományok képviselőit és művelőit nyugtalanítja ez a megoldás."
SZER:

Magyarországi közvéleménykutatás

"A Társadalomtudományi és a Szociológiai Intézetben Bruszt László irányításával készült közvéleménykutatás szerint 66 százalékról 24-re csökkent azoknak az aránya, akik bíznak az MSZMP-ben. Éppen Münchenben van egy ugyancsak közvéleménykutatással foglalkozó szakember Hann Endre. Megkérdeztem tőle: az arányoknak ez a jelentős változása nem egyszerűen csak azt fejezi ki, hogy a felmérésben megkérdezettek ma már ki merik mondani, hogy nem bíznak az MSZMP-ben? - Én ezt tekinteném csaknak, hiszen ez is egy nagyon fontos eredménye a vizsgálatnak, hogy ma már az emberek nyíltabban hajlandók kényesnek tartott politikai kérdésekről is beszélni. Ezzel együtt ma már elkezdenek látni alternatívákat."

Állásfoglalás az M 5-ös autópályáról (1. rész) (OS)

1989. június 18., vasárnap - A Magyar Szocialista Munkáspárt
Kecskeméti Városi Bizottságának Végrehajtó Bizottsága felkérte az
Országos Sajtószolgálatot legutóbbi ülésén hozott állásfoglalásának
közzétételére.

    A múlt év elején egyértelművé vált, hogy az M 5-ös autópálya
csak Kecskemétig készül el, és az elkerülő szakasz megépítésére 1995
után kerül sor. Belátva, hogy az ország anyagi helyzete nem teszi
lehetővé az autópálya-építés folytatását, a lakosság véleményét is
figyelembe véve, az érintett szervek megpróbálták megtalálni azt a
megoldást, amellyel tehermentesíteni lehetne a túlzsúfolt utakat. Év
végére a városi tanács testülete, a közlekedés minisztériumi
szervével és a megyei tanáccsal kialakította a lakosság által is
elfogadott, az adott körülmények közötti legmegfelelőbb megoldást és
ütemezést.

    Azóta viszont azt tapasztaljuk, hogy az előkészítő munkák nagyon
lelassultak, a tényleges építkezés még alig kezdődött el, az M 5-ös
autópálya autóútként viszont július középén átadásra kerül. Így,
amitől lakosságunk tartott, hamarosan bekövetkezik és Kecskeméten
közlekedési káosz kialakulására számíthatunk. Tisztában vagyunk
azzal, hogy az építkezések nem zajlanak le rövid idő alatt, és ebben
az időszakban nem lesz egyszerű a közlekedés városunkban, mégis
szükségesnek tartjuk a munkálatok gyorsítását.

    Mivel az építkezések elkezdésében csúszást tapasztalunk,
aggodalmunknak kell hangot adnunk, és a közreműködők figyelmét a
következőkre hívjuk fel.

    1. Továbbra is az a véleményünk, hogy az elkerülő autópálya
megépítését nem szabad levenni a napirendről, mert a nagy
környezetszennyezés ellenére is hamarosan lehetetlenné válik a
közlekedés Kecskeméten.

    2. Amíg az elkerülő szakasz meg nem épül, a jelenlegi úthálózat
folyamatos karbantartása és korszerűsítése mellett meg kell építeni
a többirányú belső elvezetést lehetővé tevő utakat. (folyt.köv.)


1989. június 18., vasárnap 17:55


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ . . . "Bárci Benőt én meg nem öltem, tanúm az ég és minden szentjei..."jutnak eszembe Arany János csodaszép sorai, mikor a hajnali Kossuth Rádió hireit hallgatva hallom Kádár János fogadkozását. Lám, lám, megszólalt, megszólalt és újra tagad...Ha festő lennék, megfesteném amint Kádár János lóháton igyekszik a tetemeket visszataposni a 301-es parcellába. És kérdezzük meg azt a százezernyi magyart, akinek igenis sok-sok fájdalma fűződik ahhoz, amit Kádár János elkövetett. /LETESZI/"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD