|
|
|
|
Dáciák szállítása (1.rész)
|
Oltványi ottó, az MTI tudósítója jelenti:
Bukarest, 1989. május 4. csütörtök (MTI-tud.) - A Dácia személygépkocsik szállításáról, minőségi kérdéseiről a MOGÜRT, a Merkur és a Kermi együttes delegációja a pitesti-i Dácia gyárban tárgyalásokat folytatott. A küldöttség csütörtökön utazott vissza Budapestre. Elutazás előtt Dr. Hellner Károly, a Merkur személygépkocsi értékesítő vállalat vezérigazgatója arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az idén 30 ezer Dácia érkezik hazánkba, miután a teljes mennyiség leszállítására véglegesítették az utolsó kötéseket is.
- Ismert, hogy a Kermi véleményétől függött a Dácia személygépkocsik további szállítása - mondta Dr. Hellner Károly. - Miután a Kermi a legutóbb szállított mennyiséget elfogadhatónak ítélte, felszabadította a korábbi kötöttséget és ez év december 31-ig hozzájárult a szállítások folytatásához. Ennek alapján érkeztünk Romániába újabb tárgyalásokra. Éves szinten az előirányzat 30 ezer Dácia személygépkocsi szállítására vonatkozott. Szerződést korábban 24 ezer kocsira kötöttünk, ám most a még hiányzó hatezres mennyiséget is lekötöttük. Jelentős az a megállapodás, amely szerint a román fél hajlandó a teljes harmincezres mennyiség szállítását szeptember 30-ig teljesíteni a már lekötött alkatrész mennyiséggel együtt, arányos ütemezésben és szállításban. Annak érdekében, hogy megfelelő biztosítékokat kapjunk a szállításokra vonatkozóan, azt kértük, hogy a Kombi tipus kivételével július 31-ig teljesítsék a szállításokat, a Kombi kocsikat pedig szeptember végéig küldjék el. Erre a román fél igéretet tett. Mi azzal válaszoltunk, hogyha a román partner ennek az igéretnek eleget tesz, akkor további tárgyalásokat tudunk kezdeni kontingesen felüli mennyiség szállításáról. Ha ezek a tárgyalások létrejönnek és eredményre vezetnek, akkor a kontingesen felüli mennyiséget a negyedik negyedévben kapjuk meg. Olyan megállapodás is létrejött, amely alapján mi folyamatosan figyelemmel kisérjük a szállítmányok minőségét s erről a román kereskedelmi partnert havonta tájékoztatjuk. A szerződés kiegészítésében aláhúztuk: amennyiben a korábban előírt feltételeknél alacsonyabb minőségű színvonalú a szállítás, abban az esetben fenntartjuk a jogot a további import felfüggesztésére, mindaddig, amíg a minőség nem emelkedik a kívánt színvonalra. Korábbi tárgyalásainkon nem volt ilyen jellegű magyar kikötés. Az előző megállapodás talán 15 évre vezethető vissza, s úgynevezett gyári feltételeket tartalmazott. (folyt.)
1989. május 4., csütörtök 16:36
|
Vissza »
|
|
Dáciák szállítása (2.rész)
|
- Dácia-alkatrészeket 16,2 millió rubel értékben kapunk, éves viszonylatban pedig várhatóan 5 millió rubel értékű alkatrész érkezik a konszignációs raktáron keresztül. Ezt 30 ezer ezer Dáciára terveztük, de ha terven felüli Dáciák is érkeznek, akkor természetesen a pótalkatrészek mennyisége is emelkedik. A Kermi képviseletében Dr.Huszay Gábor igazgató vett részt a Pitestiben folytatott tárgyalásokon. Hogyan született a Kermi döntése a Dáciák további szállításának engedélyezésére? - Az elmúlt évben a Kermi-nél a Dáciákkal kapcsolatban nagyon sok olyan minőségi hiba - főleg a fék és kormányszerkezetnél - jelentkezett, ami miatt szinte eddig példa nélkül álló döntéshez kellett folyamodni. Olyan kemény forgalombahozatali feltételekhez kötöttük a Dáciák behozatalát, ami végülis a szállítások felfüggesztését eredményezte. Két hónapig szünetelt a Dácia-import, a múlt évben október végétől december végéig. Ezt követte egy ezer darabos próbaszériának az átvétele, részben a Pitesti-i gyárban. Ez a próbaszéria megfelelt a követelményeknek. Az első negyedévben beérkezett nyolcezer darabos tételt a Merkurral közösen megvizsgáltuk és eztuán született a végleges döntés. Érezhetővé vált a minőségi javulás, ami azt bizonyította, hogy a gyár megtette az intézkedéseket. Így nyílt lehetőség a Dáciák további szállítására - mondta Dr. Huszay Gábor. Az MTI bukaresti tudósítóját tájékoztatták arról is, hogy az idén a Dáciákból az 1310 TX és az 1410 TLX, valamint a Kombi tipus érkezik hazánkba. Két 1320-as Dácia jelenleg uton van Magyarországra tesztelésre, várható, hogy a budapesti nemzetközi vásáron is kiállítja a román partner. Amennyiben megfelelő lesz a kereskedelmi ajánlat, szó lehet ennek a tipusnak a behozataláról is, de legkorábban csak az év végén. Oltcit-ügyben nincs előrelépés. Kedvezőtlen ugyanis a román partner kereskedelmi ellentételezési kérése: olyan ,,kemény,, árut kér az Oltcitekért, amelyeket személygépkocsik vételénél nem szoktak ellentételként adni. Csak akkor várható elmozdulás, ha kedvezőbb lesz az üzleti ajánlatuk. A magyar fél egyébként szívesen vásárolna ebből a tetszetős külsejű kocsiból is.+++
1989. május 4., csütörtök 16:43
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Sasvári István vagyok a Szabad Demokraták Szövetségi pécsi csoport szervezője és ügyvivője. Kérem a Szabad Európa Rádiót, hogy ha lehetősége van rá, olvassanak be egy közleményt, esetleg a Világhiradó adásába, vagy pedig más adásban, a Gondolatforgató, vagy a Hallgatók Fórumában. 'Felhívjuk Pécs város, valamint Baranya megye és az ország lakosságát, hogy 89.május 7-én vasárnap délelőtt 10 órakor Ófaluban a pécsi Szabad Demokraták Szövetsége a többi független szervezetekkel demonstrációt tart, táblákkal, transzparensekkel felszerelve. Kérjük minnél többen jöjjenek el, támogassanak bennünket."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|