Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 02.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Késő esti mai nap:

Kerekasztal-vita a XIII. kerületben

Angyal Ádám a XIII. kerület nemrég megválasztott párttitkára kijelentette: az MSZMP-nek semmiféle fegyveres testülettel nem szabad rendelkeznie. A Münnich Ferenc Társaság képviselője került talán a legkínosabb helyzetbe, ugyanis amikor előadta a társaság hozzáállását a mai helyzethez, elég sokan kinevették.

,,Szmog-szeánsz,, Győrött (1. rész)

1989. szeptember 2., szombat - Szmog-szeánszot tartott a Reflex Környezetvédő Egyesület szombaton Győrött, az M1-es nemzetközi főútvonal városi átvezető szakasza melletti téren. Így a találkozón résztvevő Maróthy László környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszter és Derzsi András közlekedési miniszter személyes tapasztalatokat szerezhetett arról az áldatlan helyzetről, amelyet a Győrt elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a belváros lakói már hosszú idő óta elszenvednek. A nyomasztó mértékű közúti tranzitforgalomból származó zajártalomról és légszennyezésről készült táblázatokat az arra járó városlakók is megszemlélték, és figyelemmel kísérték a kerekasztal-beszélgetést, amelyet időről-időre teljesen elnyomott a közlekedő gépjárművek motorberregése.

Kérdésekre válaszolva Derzsi András egyebek között elmondta: a
közlekedési tárca az elkerülő szakaszok építésének szorgalmazásával
meg kívánja oldani a túlterhelt városközpontok ügyét. Az M1-es
autópálya Tatabánya és az országhatár közötti szakaszán - kiemelten
a Győrt elkerülő szakaszt - az ország legfontosabb
közúthálózat-fejlesztési problémájaként tartják számon. A tervezési
előkészítést felgyorsították, és ez év szeptember közepén
elkészülnek az engedélyezési tervek. A finanszírozási forrásokat
nemzetközi versenykiírás alapján akarják előteremteni. A szükséges
egyeztetések után a 6.5 milliárd forintos munka a jövő évben
megkezdődik, és 1994-ben fejeződik be. Maróthy László egyebek között
rámutatott: a környezetvédelmi tárca, közösen a közlekedésivel,
ragaszkodik ahhoz, hogy 1991 után kizárólag négyütemű
személygépkocsik kerüljenek be Magyarországra. A lakossági deviza-
és használtgépkocsi-importtal kapcsolatban hangoztatta: ugyancsak a
közlekedési tárcával közösen elhatározták, nem fogják támogatni a
személygépkocsi-import vámtételének felemelését. Ezek a három-, négy
éves használt gépkocsik ugyanis környezetvédelmi szempontból még
mindig jobbak, mint amit újonnan importálunk.

    A továbbiakban elmondta: igényelhetjük a katalizátorral
felszerelt Ladák szállítását, ez esetben viszont számolni kell
azzal: az importáló fél követeli majd, hogy a magyar export
hasonlóan környezetkímélő legyen. Így olyan motorra lesz szükség
például a magyar autóbuszokba, amely motorikusan teszi lehetővé az
emisszió elviselhető mértékét. (folyt. köv.)


1989. szeptember 2., szombat 15:27


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jóestét kivánok. Vidám rovatuk számára egy kis apróság. Hallgatva a Kossuth Rádió tegnap esti, tehát május elsejei adásában elhangzott Grósz interjút, melyben a legfőbb párttitkár kijelentette, hogy várható a következő választások során, hogy az MSZMP megvékonyodik és megkarcsúsodik. Ezzel gyakorlatilag oda kanyarodott vissza nagyívben, ahol 56 októberében Kádár is leledzett míg a november 4-i szovjet támadás előtt, amikor még legfeljebb álmában jelent meg az egyeduralkodó párt és a pártállam, mert a valóságban, igy a rádió hullámhosszán Kádár a megcsappant létszámú és szerepű pártról adott beismerő nyilatkozatot. Grósz tehát megvékonyodásról, karcsúsodásról beszélt. Eszembe jut erről Herczeg Ferenc lapjának az Új Időknek egyik száma a 30-as évekből. A lap humorrovatában az elemi iskola tanára kérdezi az egyszeri sváb gyereket, mit is tud az egyes állatokról. A tanár a macskáról kérdezi: mit tudsz róla fiam? A gyerek válaszol: a macska egy olyan állat, melynek van egy feje és egy farka. A farka meg csak egyre fekonyodik, fekonyodik, és a fégén megszűnik."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD