Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 24.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Kelet-európai szemle:

Magyar-csehszlovák viszony

"...érthető, hogy a néptömegek körében fennmaradt Dubcek és a Prágai Tavasz pozitív emléke. - Van, aki úgy véli, hogy a Dubcek-érát - bár 20 éve volt, és rövid volt - mégis korai lenne eltemetni. Jellemző, hogy az 1988-as és az idei prágai felvonulások, tüntetések során Gorbacsovot és Dubceket együtt éltette a több ezres tömeg. Másrészt az is igaz: nincsen jele annak, mintha a csehszlovákiai fejlemények a lengyeléhez vagy magyaréhoz hasonló reformirányba fordulnának."

Mansell döntése megmásíthatatlan? (1. rész)


1990. július 16. hétfő (Reuter, AP, UPI) - Félidejénél tart az
idei Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság. Az eddig
megrendezett nyolc futamból a francia Alain Prost (Ferrari)
négyszer, a brazil Ayrton Senna (McLaren) háromszor, az olasz
Riccardo Patrese (Williams) pedig egyszer diadalmaskodott. De ki
foglalkozik ezekkel a száraz számadatokkal, amikor egy sokkal
nagyobb szenzáció tartja izgalomban a ,,száguldó cirkusz,,
rajongóit?

    A Silverstone-ban megrendezett vasárnapi viadal után a brit
Nigel Mansell, a Ferrari 36 éves pilótája 15 futamgyőzelemmel a háta
mögött - sokak szerint teljesen váratlanul - bejelentette
visszavonulását. Néhányan úgy vélik, hogy egyelőre nem is kell
komolyan venni szavait, ha kiheveri kiesése miatti csalódottságát,
ugyis megváltoztatja döntését. Az utóbbi évek legnépszerűbb
szigetországi autóversenyzője azonban állítja, hogy elhatározása
végleges, megmásíthatatlan:

    - Most kellett meghoznom életem eddigi legnehezebb döntését,
amelyen heteken át töprengtem, tehát biztosíthatok mindenkit, nem ez
a kudarc váltotta ki belőlem a bejelentést - mondta Nigel, aki
1980-ban a Lotus színeiben kezdte F-1-es pályafutását, aztán
1985-ben a Williams, majd onnan tavaly a Ferrari csapathoz igazolt.
- Mindenki azt hiszi, hogy elment az eszem, de erről szó sincs,
egyszerűen elegem lett az egészből, s még a csúcson szeretnék
visszavonulni. Ez a végső döntésem, s ezt már semmiképpen nem fogom
megváltoztatni. Azonban ígérem, hogy a szezon végéig mindent
megteszek a Ferrariért, s ha úgy adódik, a tőlem telhető módon
segíteni fogom a világbajnoki címre pályázó Alaint, s ha lesz rá
módom, természetesen még szeretném gyarapítani futagyőzelmeim számát
is. Egy dolog azonban bizonyos, utoljára november 4-én Adelaide-ben
ülök autóba Forma-1-es Grand Prix-versenyen. Utána, az életben
először, a családom kerül fontossági sorrendben az első helyre.
Szeretnék minél többet együtt lenni feleségemmel és három
gyermekemmel.

    Cesare Fioriót, a Ferrari versenyigazgatóját nem lepte meg
Mansell döntése, ő így nyilatkozott:

    - Az utóbbi napokban úgy alakultak a dolgok, hogy számíthattunk
erre a lépésre. Egyelőre azonban nem volt időnk megemészteni Nigel
döntését. Mindenesetre reméljük, hogy hideg fejjel újra átgondol
mindent, s megváltoztatja elhatározását. Most nem tudunk mást
javasolni neki, mint hogy menjen haza, s pihenje ki magát. Annyit
még hozzá kell tennem: Nigel remek pilóta, jól szerepel a Ferrari
színeiben, s mindenki szereti is őt. (folyt. köv.)



1990. július 16., hétfő 12:02


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Merók (?) Antal vagyok, Magyarországról, Békéscsabáról. Április 15-én mi már telefonáltunk önöknek a 21-02-748-as telefonszámon, akkor felvette egy kollégá¬juk, mert munka ügyben kértünk volna információkat. Ez a munkatársuk azt ígérte, hogy a nemzetközi összekötőnél utánanéz a dolognak, hogy esetleg milyen módon tudnának bennünket foglalkoztatni kint, az NSZK-ban, vagy pedig annak a módnak is utánanézett volna, hogy egy újsághirdetést hogyan tudnánk feladni az NSZK-ban, mi lenne ennek a hivatalos formája, módja, hogy két magyar vendégmunkás munkáltatót keres Nyugat-Németországban, minimum ötéves időtartamra. Szombaton felhívtuk Önöket, hogy ezirányban visszakérdezzünk, mert megállapodtunk ebben az időpontban, hogy akkor Önök tudnak bennünket informálni, de ez a munkatársuk nem volt benn, és ezért nem sikerült utánajárni. Kaptunk egy telefonszámot, a 3055-öst, ezt ma hívtuk fel, de sajnos, ott nem tud senki sem magyarul, így sikertelen volt a próbálkozásunk. Az lenne a javaslatom, hogy szerdán, a megadott időpontban, tehát 4 és 6 óra között, de mi 4 órakor felhívjuk önöket a 21-02-746-os telefonszámon és ismételten megpróbálunk információkat szerezni. Segítségüket előre is köszönjük, viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD