|
|
|
|
Lesz magyar Suzuki? (1.rész)
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. december 28. csütörtök (MTI-TUD) - Japán részről optimistán, magyar részről fenntartásokkal válaszoltak az MTI tokiói tudósítójának a kérdésére; lesz-e magyar Suzuki. A közös gyártást előkészítő alapegyezmény végső szövegezésénél tartanak a felek - mondta az egyik érintett japán cég igen jólértesültnek számító vezető munkatársa, aki kérte, hogy tekintettel a tárgyalások legvégső stádiumára, se cége, se az ő neve ne kerüljön nyilvánosságra. Nem kizárt, hogy még január 8., azaz Kaifu Tosiki miniszterelnök európai körútjának a megkezdése előtt újabb japán küldöttség utazik az ügyben Magyarországra.
Az optimista nyilatkozat szerint biztosnak látszik, hogy a Swift 1000 és 1300 köbcentis, 5 ajtós típusát gyártanák. A termelés első szakaszában évi 50 ezer kocsi készülne Esztergomban, a Labor MIM gyára melletti szabad területen felépítésre kerülő gyárban, 50 százalékos magyar alkatrész-beszállítással. (Az üléseket például az Ikarus, a sebességmérőket pedig az MMG gyártja majd). Később a termelés 100 ezerre is felfuthat és egyéb típusokra is kiterjedhet. A 10 milliárd jen (kb. 70 millió dollár) értékű beruházásból 3 milliárdot a Suzuki, 1 milliárdot pedig a C. Itoh kereskedőház vállal, a japán export-import bankon keresztül. 5 milliárd jennel egyenértékű forinthányadot a magyar fél és 1 milliárd jent a világbank szakosított szervezete, a Nemzetközi Pénzügyi Társaság fedezne. Az alapegyezmény aláírása után körülbelül két hónappal hoznák létre a vállalkozást szervező, bonyolító és kivitelező vegyesvállalati irodát, amelyben magyar részről fővállalkozóként a Autókonszern RT. a résztvevő. Ezt a részvénytársaságot is rövidesen megalapítják. Az esztergomi gyárban - amely japán tervek alapján és koordinációval, de zömében magyar kivitelezésben épül fel - 1000 munkás dolgozik majd. Egy részüket Japánban képeznék ki. A termelés a legszigorúbb japán munkaszervezési és minőségellenőrzési normák meghonosításán alapszik majd. A kocsik egy hányadának a külföldi értékesítésére a vegyesvállalati iroda lesz hivatott, a Suzuki közöspiaci országokban lévő értékesítési hálózata révén. A magyar gyártás beindulása után a Suzuki abbahagyja a Swift típus nyugat-európai kivitelét. (folyt.)
1989. december 28., csütörtök 14:26
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Merók (?) Antal vagyok, Magyarországról, Békéscsabáról. Április 15-én mi már telefonáltunk önöknek a 21-02-748-as telefonszámon, akkor felvette egy kollégá¬juk, mert munka ügyben kértünk volna információkat. Ez a munkatársuk azt ígérte, hogy a nemzetközi összekötőnél utánanéz a dolognak, hogy esetleg milyen módon tudnának bennünket foglalkoztatni kint, az NSZK-ban, vagy pedig annak a módnak is utánanézett volna, hogy egy újsághirdetést hogyan tudnánk feladni az NSZK-ban, mi lenne ennek a hivatalos formája, módja, hogy két magyar vendégmunkás munkáltatót keres Nyugat-Németországban, minimum ötéves időtartamra. Szombaton felhívtuk Önöket, hogy ezirányban visszakérdezzünk, mert megállapodtunk ebben az időpontban, hogy akkor Önök tudnak bennünket informálni, de ez a munkatársuk nem volt benn, és ezért nem sikerült utánajárni. Kaptunk egy telefonszámot, a 3055-öst, ezt ma hívtuk fel, de sajnos, ott nem tud senki sem magyarul, így sikertelen volt a próbálkozásunk. Az lenne a javaslatom, hogy szerdán, a megadott időpontban, tehát 4 és 6 óra között, de mi 4 órakor felhívjuk önöket a 21-02-746-os telefonszámon és ismételten megpróbálunk információkat szerezni. Segítségüket előre is köszönjük, viszonthallásra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|