Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 24.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Kelet-európai szemle:

Magyar-csehszlovák viszony

"...érthető, hogy a néptömegek körében fennmaradt Dubcek és a Prágai Tavasz pozitív emléke. - Van, aki úgy véli, hogy a Dubcek-érát - bár 20 éve volt, és rövid volt - mégis korai lenne eltemetni. Jellemző, hogy az 1988-as és az idei prágai felvonulások, tüntetések során Gorbacsovot és Dubceket együtt éltette a több ezres tömeg. Másrészt az is igaz: nincsen jele annak, mintha a csehszlovákiai fejlemények a lengyeléhez vagy magyaréhoz hasonló reformirányba fordulnának."

Magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatok

A Kossuth Rádióban múlt csütörtökön az Esti magazinban a
magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatokról folyó tárgyalásokkal
kapcsolatban többek között ezeket hallhattuk:

    - Ismét szóba került a közös autógyártás lehetősége. Kezdetben
arról tárgyaltak, hogy a magyar ipar alkatrészekért és
részegységekért évi 40-50 ezer Skodát kaphatott volna. Ez a terv
meghiúsult, mert Magyarország egy típusból ilyen sok kocsira nem
tartott igényt.

    Ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt - nem hittem a
fülemnek. Pont akkor, amikor másról sem beszélnek és regélnek évek
óta, mint az autóhiány enyhítéséről, pont akkor közlik, hogy az
elmúlt időben azért hiúsult meg egy együttműködés, mert úgymond
ilyen sok autóra Magyarország nem tartott igényt.

    Ez a hír, illetve bejelentés számomra teljesen érthetetlen.
Igaz, a pongyola fogalmazásból nem derül ki, hogy vajon melyik
Skodából kaptunk volna 40-50 ezer darabot évente. Ha a régi,
kifutott modellből, akkor tényleg el lehet gondolkozni azon, hogy
érdemes-e ilyen nagy tételben átvenni. De úgy fogalmazni és
kijelenteni, hogy egy típusból ilyen sok kocsira Magyarország nem
tartott igényt, felelőtlenség, és meghazudtolása az eddigi
elképzeléseknek és terveknek, hiszen hasonló mennyiségről beszéltek
a Suzuki és az új Zaporozec, vagyis a Tavria tárgyalásával
kapcsolatban is. Vagy talán a hazai illetékesek titokban végleg
lemondtak a magyar autópark felújításáról és az autóhiány
felszámolásáról? +++


1989. május 9., kedd


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Merók (?) Antal vagyok, Magyarországról, Békéscsabáról. Április 15-én mi már telefonáltunk önöknek a 21-02-748-as telefonszámon, akkor felvette egy kollégá¬juk, mert munka ügyben kértünk volna információkat. Ez a munkatársuk azt ígérte, hogy a nemzetközi összekötőnél utánanéz a dolognak, hogy esetleg milyen módon tudnának bennünket foglalkoztatni kint, az NSZK-ban, vagy pedig annak a módnak is utánanézett volna, hogy egy újsághirdetést hogyan tudnánk feladni az NSZK-ban, mi lenne ennek a hivatalos formája, módja, hogy két magyar vendégmunkás munkáltatót keres Nyugat-Németországban, minimum ötéves időtartamra. Szombaton felhívtuk Önöket, hogy ezirányban visszakérdezzünk, mert megállapodtunk ebben az időpontban, hogy akkor Önök tudnak bennünket informálni, de ez a munkatársuk nem volt benn, és ezért nem sikerült utánajárni. Kaptunk egy telefonszámot, a 3055-öst, ezt ma hívtuk fel, de sajnos, ott nem tud senki sem magyarul, így sikertelen volt a próbálkozásunk. Az lenne a javaslatom, hogy szerdán, a megadott időpontban, tehát 4 és 6 óra között, de mi 4 órakor felhívjuk önöket a 21-02-746-os telefonszámon és ismételten megpróbálunk információkat szerezni. Segítségüket előre is köszönjük, viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD