|
|
|
|
Berger júniusban már versenyezni akar
|
1989. április 24. hétfő (Reuter, AP) - Az osztrák Gerhard Berger, aki a vasárnap Imolában megrendezett Forma 1-es autós gyorsasági világbajnoki futamon súlyos balesetet szenvedett, egy innsbrucki klinika lakója. Állapota olyannyira kielégítő, hogy hétfőn reggel nyilatkozhatott az osztrák rádió munkatársának. - A körülményekhez képest egészen jól érzem magam - mondta a 29 esztendős pilóta, aki ezuttal már 71. Grand Prix futamán szerepelt. - Eltört az egyik bordám, megrepedt a vállam és égési sérüléseket is szenvedtem. Úgy tűnik, hogy emiatt a két májusi versenyt, hetedikén a Monte-Carló-it és huszonnyolcadikán a mexikóvárosit mindenképpen ki kell hagynom, de utána a júniusi viadalokon már szeretnék ott lenni. (A szakírók úgy tudják, hogy a Ferrari időlegesen tesztpilótáját, a finn Lehtót, a tavalyi Forma 3-as brit bajnokot ülteti a gazda nélkül maradt 28-as rajtszámú versenyautóba.) A tervek szerint Berger néhány napig az innsbrucki klinika plasztikai sebészeti osztályán marad, majd utána egy bécsi sportközpontban szeretne erőt gyűjteni az újabb feladatokhoz. A végleges orvosi jelentések szerint Berger a balesetnél, amikor a hírhedt Tamburello kanyarban - ott ahol két éve a brazil Nelson Piquet is szerencsétlenül járt - mintegy 275 km/órás sebességgel kirohant az aszfaltról, s a védőkorlátnak ütközött, egészen rövid időre elveszítette eszméletét, sokkos állapotba került, s hátán, mellén, karján, valamint kezén első-, másod- és harmadfokú égési sérüléseket szenvedett a bordatörés és vállrepedés mellett. - A csaknem végzetes baleset pontos okát nem tudom. Mint már mondtam, a Ferrari egyszerűen kormányozhatatlanná vált, emiatt nem tudtam bevenni a balos kanyart. Lehet, hogy az első légterelő szakadt le, de az is előfordulhatott, hogy a felfüggesztésnél keletkezett valamilyen probléma - emlékezett vissza a történtekre Berger. Az első varációt látszanak alátámasztani a belga Thierry Boutsen szavai. A Williams-pilóta a karambol előtt közvetlenül Berger után haladt: - Láttam, ahogy a tűzpiros Ferrariról a levegőbe repült az első légterelő - mondta. A baleset kivizsgálása még tart, okáról hivatalos közleményt egyelőre nem hoztak nyilvánosságra.+++
1989. április 24., hétfő 13:32
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Merók (?) Antal vagyok, Magyarországról, Békéscsabáról. Április 15-én mi már telefonáltunk önöknek a 21-02-748-as telefonszámon, akkor felvette egy kollégá¬juk, mert munka ügyben kértünk volna információkat. Ez a munkatársuk azt ígérte, hogy a nemzetközi összekötőnél utánanéz a dolognak, hogy esetleg milyen módon tudnának bennünket foglalkoztatni kint, az NSZK-ban, vagy pedig annak a módnak is utánanézett volna, hogy egy újsághirdetést hogyan tudnánk feladni az NSZK-ban, mi lenne ennek a hivatalos formája, módja, hogy két magyar vendégmunkás munkáltatót keres Nyugat-Németországban, minimum ötéves időtartamra. Szombaton felhívtuk Önöket, hogy ezirányban visszakérdezzünk, mert megállapodtunk ebben az időpontban, hogy akkor Önök tudnak bennünket informálni, de ez a munkatársuk nem volt benn, és ezért nem sikerült utánajárni. Kaptunk egy telefonszámot, a 3055-öst, ezt ma hívtuk fel, de sajnos, ott nem tud senki sem magyarul, így sikertelen volt a próbálkozásunk. Az lenne a javaslatom, hogy szerdán, a megadott időpontban, tehát 4 és 6 óra között, de mi 4 órakor felhívjuk önöket a 21-02-746-os telefonszámon és ismételten megpróbálunk információkat szerezni. Segítségüket előre is köszönjük, viszonthallásra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|