Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 24.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Kelet-európai szemle:

Magyar-csehszlovák viszony

"...érthető, hogy a néptömegek körében fennmaradt Dubcek és a Prágai Tavasz pozitív emléke. - Van, aki úgy véli, hogy a Dubcek-érát - bár 20 éve volt, és rövid volt - mégis korai lenne eltemetni. Jellemző, hogy az 1988-as és az idei prágai felvonulások, tüntetések során Gorbacsovot és Dubceket együtt éltette a több ezres tömeg. Másrészt az is igaz: nincsen jele annak, mintha a csehszlovákiai fejlemények a lengyeléhez vagy magyaréhoz hasonló reformirányba fordulnának."

Berger júniusban már versenyezni akar

1989. április 24. hétfő (Reuter, AP) - Az osztrák Gerhard
Berger, aki a vasárnap Imolában megrendezett Forma 1-es autós
gyorsasági világbajnoki futamon súlyos balesetet szenvedett, egy
innsbrucki klinika lakója. Állapota olyannyira kielégítő, hogy
hétfőn reggel nyilatkozhatott az osztrák rádió munkatársának.

    - A körülményekhez képest egészen jól érzem magam - mondta a 29
esztendős pilóta, aki ezuttal már 71. Grand Prix futamán szerepelt.
- Eltört az egyik bordám, megrepedt a vállam és égési sérüléseket is
szenvedtem. Úgy tűnik, hogy emiatt a két májusi versenyt, hetedikén
a Monte-Carló-it és huszonnyolcadikán a mexikóvárosit mindenképpen
ki kell hagynom, de utána a júniusi viadalokon már szeretnék ott
lenni.

    (A szakírók úgy tudják, hogy a Ferrari időlegesen
tesztpilótáját, a finn Lehtót, a tavalyi Forma 3-as brit bajnokot
ülteti a gazda nélkül maradt 28-as rajtszámú versenyautóba.)

    A tervek szerint Berger néhány napig az innsbrucki klinika
plasztikai sebészeti osztályán marad, majd utána egy bécsi
sportközpontban szeretne erőt gyűjteni az újabb feladatokhoz.

    A végleges orvosi jelentések szerint Berger a balesetnél, amikor
a hírhedt Tamburello kanyarban - ott ahol két éve a brazil Nelson
Piquet is szerencsétlenül járt - mintegy 275 km/órás sebességgel
kirohant az aszfaltról, s a védőkorlátnak ütközött, egészen rövid
időre elveszítette eszméletét, sokkos állapotba került, s hátán,
mellén, karján, valamint kezén első-, másod- és harmadfokú égési
sérüléseket szenvedett a bordatörés és vállrepedés mellett.

    - A csaknem végzetes baleset pontos okát nem tudom. Mint már
mondtam, a Ferrari egyszerűen kormányozhatatlanná vált, emiatt nem
tudtam bevenni a balos kanyart. Lehet, hogy az első légterelő
szakadt le, de az is előfordulhatott, hogy a felfüggesztésnél
keletkezett valamilyen probléma - emlékezett vissza a történtekre
Berger.

    Az első varációt látszanak alátámasztani a belga Thierry Boutsen
szavai. A Williams-pilóta a karambol előtt közvetlenül Berger után
haladt:

    - Láttam, ahogy a tűzpiros Ferrariról a levegőbe repült az első
légterelő - mondta.

    A baleset kivizsgálása még tart, okáról hivatalos közleményt
egyelőre nem hoztak nyilvánosságra.+++


1989. április 24., hétfő 13:32


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Merók (?) Antal vagyok, Magyarországról, Békéscsabáról. Április 15-én mi már telefonáltunk önöknek a 21-02-748-as telefonszámon, akkor felvette egy kollégá¬juk, mert munka ügyben kértünk volna információkat. Ez a munkatársuk azt ígérte, hogy a nemzetközi összekötőnél utánanéz a dolognak, hogy esetleg milyen módon tudnának bennünket foglalkoztatni kint, az NSZK-ban, vagy pedig annak a módnak is utánanézett volna, hogy egy újsághirdetést hogyan tudnánk feladni az NSZK-ban, mi lenne ennek a hivatalos formája, módja, hogy két magyar vendégmunkás munkáltatót keres Nyugat-Németországban, minimum ötéves időtartamra. Szombaton felhívtuk Önöket, hogy ezirányban visszakérdezzünk, mert megállapodtunk ebben az időpontban, hogy akkor Önök tudnak bennünket informálni, de ez a munkatársuk nem volt benn, és ezért nem sikerült utánajárni. Kaptunk egy telefonszámot, a 3055-öst, ezt ma hívtuk fel, de sajnos, ott nem tud senki sem magyarul, így sikertelen volt a próbálkozásunk. Az lenne a javaslatom, hogy szerdán, a megadott időpontban, tehát 4 és 6 óra között, de mi 4 órakor felhívjuk önöket a 21-02-746-os telefonszámon és ismételten megpróbálunk információkat szerezni. Segítségüket előre is köszönjük, viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD