Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 24.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Kelet-európai szemle:

Magyar-csehszlovák viszony

"...érthető, hogy a néptömegek körében fennmaradt Dubcek és a Prágai Tavasz pozitív emléke. - Van, aki úgy véli, hogy a Dubcek-érát - bár 20 éve volt, és rövid volt - mégis korai lenne eltemetni. Jellemző, hogy az 1988-as és az idei prágai felvonulások, tüntetések során Gorbacsovot és Dubceket együtt éltette a több ezres tömeg. Másrészt az is igaz: nincsen jele annak, mintha a csehszlovákiai fejlemények a lengyeléhez vagy magyaréhoz hasonló reformirányba fordulnának."

Átadták az M1-es Komárom-Győr közötti szakaszát

1990. szeptember 18., kedd - Másfél hónappal az eredetileg kitűzött határidő előtt, kedden átadták a forgalomnak az M1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti 21 kilométeres szakaszát. A forgalombahelyezést követően Győrtől-Komáromig autópályán, Komáromtól-Tatabányáig továbbra is félautópályán közlekedhetnek az autósok. Az utóbbi szakasz építését az eredeti időpontnak megfelelően, október 31-én fejezi be a Betonútépítő Vállalat.


Az M1-es építésére még a 70-es évek elején született döntés, az
akkori forgalomnagyságnak megfelelően azonban először csak
félautópályáról volt szó. A forgalom azonban időközben jelentősen megnőtt,
s ugyanakkor ez lett az ország legfontosabb tranzitúja is.
A gazdasági visszaesés azonban még sokáig nem tette lehetővé az építkezés
befejezését. Végül a balesetveszélyesség nagy mérvű megnövekedése, a
bekövetkezett balesetek súlyossága és gyakorisága vezetett oda, hogy
a közlekedési tárca tavaly nemzetközi versenytárgyalást írt ki a
jobboldali útpálya megépítésének finanszírozására és kivitelezésére.
A pályázatot a Betonútépítő Vállalat a Magyar Hitel Bank Rt.-vel
közösen, s azzal a feltétellel nyerte el, hogy az összesen 45
kilóméteres szakaszt 13 hónap alatt elkészíti.

    Az átadást bejelentő sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy
már a jövő hónapban meghirdetik a Győrt elkerülő szakasz
kivitelezésére írt pályázatát is, s annak elbírálását követően
megkezdik a terület kisajátítását. A megvalósítás csak az anyagi
lehetőségektől függ, az azonban bizonyosnak látszik, hogy 1995-ig
már az országhatárig autópályán közlekedhetünk.

    A közlekedési tárca képviselői arról is beszámoltak, hogy
elkészült egy tízéves autópályahálózat-építési programtervezet,
amely öt autópálya létrehozását irányozza elő. A program szerint az
M1-es, az M5-ös és az M7-es autópályák teljesen, vagyis az
országhatárig megépülnének, az M3-as elérné a Tiszát, az M0-ás pedig
összekötné az M1-es M7-es, M5-ös és M3-as autópályákat. A nagy
kérdés csupán a következő: miből teremthető elő az építéshez -
1990-es árakon számolt - 150 milliárd forint? Mint a tájékoztatón
elhangzott az egyik lehetséges válasz a rövidesen a Parlament elé
kerülő koncessziós törvény lehet.(MTI)



1990. szeptember 18., kedd 17:47


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Merók (?) Antal vagyok, Magyarországról, Békéscsabáról. Április 15-én mi már telefonáltunk önöknek a 21-02-748-as telefonszámon, akkor felvette egy kollégá¬juk, mert munka ügyben kértünk volna információkat. Ez a munkatársuk azt ígérte, hogy a nemzetközi összekötőnél utánanéz a dolognak, hogy esetleg milyen módon tudnának bennünket foglalkoztatni kint, az NSZK-ban, vagy pedig annak a módnak is utánanézett volna, hogy egy újsághirdetést hogyan tudnánk feladni az NSZK-ban, mi lenne ennek a hivatalos formája, módja, hogy két magyar vendégmunkás munkáltatót keres Nyugat-Németországban, minimum ötéves időtartamra. Szombaton felhívtuk Önöket, hogy ezirányban visszakérdezzünk, mert megállapodtunk ebben az időpontban, hogy akkor Önök tudnak bennünket informálni, de ez a munkatársuk nem volt benn, és ezért nem sikerült utánajárni. Kaptunk egy telefonszámot, a 3055-öst, ezt ma hívtuk fel, de sajnos, ott nem tud senki sem magyarul, így sikertelen volt a próbálkozásunk. Az lenne a javaslatom, hogy szerdán, a megadott időpontban, tehát 4 és 6 óra között, de mi 4 órakor felhívjuk önöket a 21-02-746-os telefonszámon és ismételten megpróbálunk információkat szerezni. Segítségüket előre is köszönjük, viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD