Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 24.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Kelet-európai szemle:

Magyar-csehszlovák viszony

"...érthető, hogy a néptömegek körében fennmaradt Dubcek és a Prágai Tavasz pozitív emléke. - Van, aki úgy véli, hogy a Dubcek-érát - bár 20 éve volt, és rövid volt - mégis korai lenne eltemetni. Jellemző, hogy az 1988-as és az idei prágai felvonulások, tüntetések során Gorbacsovot és Dubceket együtt éltette a több ezres tömeg. Másrészt az is igaz: nincsen jele annak, mintha a csehszlovákiai fejlemények a lengyeléhez vagy magyaréhoz hasonló reformirányba fordulnának."

A Magyar Autóklub tiszaföldvári csoportjának közleménye (1. rész) (OS)

1989. november 10., péntek - A Magyar Autóklub tiszaföldvári 360
fős csoportjának nevében felemeljük szavunkat azzal kapcsolatosan,
hogy a japán Suzuki Autógyár elnöke fővárosunkban tárgyal
gépkocsiösszeszerelő-üzem létesítéséről. Azért szólunk, mert
aggódunk, hogy az egyébként ezen gyárral évek óta folyó tárgyalás,
ez alkalommal is eredmény nélkül zárul. Lehetne ugyanis sorolni,
hogy az elmúlt két évtizedben hányszor kaptunk komoly ajánlatot
japán és nyugat-európai gyáraktól összeszerelő üzem építésére, de
ezek egyike sem lett elfogadva, egyfajta nagyon is átlátszó
politikai indokok alapján.

    Ezt úgy értjük, hogy a kormány és az autózásban érdekelt
miniszteri tárcák a legutóbbi időkig abban hittek, hogy a
szocialista országok autógyáraival folytatott tárgyalás
eredményeként megoldható lesz a gépkocsiellátás. Ez nem sikerült,
egyébként pedig évről-évre csökken az ezekből az országokból
behozott kocsik száma.

    A csődöt látva a kormány szokatlanul nagy mértékben
leszállította a nyugatról behozott kocsik vámját, mert bízott abban,
hogy majd a magánimport oldja meg helyette a mind égetőbb hiányt.

    Kétségtelen, hogy néhány tízezer, legfeljebb százezer első
osztályú autós számára (kik elegendő valutát képesek beszerezni)
megoldást jelent, de mi lesz a többi, közel másfél millió
másodosztályú autóssal, akik mind reménytelenebb ócskaságokkal
kénytelenek közlekedni?

    Az autós társadalomnak már éppen elege van az illetékesek
mellébeszéléseiből, egyáltalán abból, hogy a gazdasági, műszaki
szempontok helyett az autóbehozatalt is politikai megfontolások
motiválták. Ezért, és annak érdekében, hogy a Suzuki céggel
folytatott tárgyalások eredménnyel záruljanak, követeljük:

    - Olyan személyek vegyenek azon részt, akik kellő hozzáértés és
felhatalmazás birtokában minden lehetségest elkövetnek.

    - Távolítsák el az Ipari Minisztériumból, a Kereskedelmi
Minisztériumból, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi
Minisztériumból, valamint a Pénzügyminisztériumból azokat a
vezetőket, akik a korábbi években megakadályozták vagy halogatták,
hogy összeszerelő üzem legyen nálunk, általában minden előre vivő
javaslatot elgáncsoltak.

    - A kormány utasítsa az illetékes minisztereket, haladéktalanul
kezdeményezzenek tárgyalásokat a szocialista országok autógyáraival
arról, hogy létesítsenek nálunk vezérképvisleteket, és azok
létrejöttével párhuzamosan szüntesse meg a gépkocsi importtal és
elosztással foglalkozó monopolszervezetet
(f.k.)


1989. november 10., péntek 14:05


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Merók (?) Antal vagyok, Magyarországról, Békéscsabáról. Április 15-én mi már telefonáltunk önöknek a 21-02-748-as telefonszámon, akkor felvette egy kollégá¬juk, mert munka ügyben kértünk volna információkat. Ez a munkatársuk azt ígérte, hogy a nemzetközi összekötőnél utánanéz a dolognak, hogy esetleg milyen módon tudnának bennünket foglalkoztatni kint, az NSZK-ban, vagy pedig annak a módnak is utánanézett volna, hogy egy újsághirdetést hogyan tudnánk feladni az NSZK-ban, mi lenne ennek a hivatalos formája, módja, hogy két magyar vendégmunkás munkáltatót keres Nyugat-Németországban, minimum ötéves időtartamra. Szombaton felhívtuk Önöket, hogy ezirányban visszakérdezzünk, mert megállapodtunk ebben az időpontban, hogy akkor Önök tudnak bennünket informálni, de ez a munkatársuk nem volt benn, és ezért nem sikerült utánajárni. Kaptunk egy telefonszámot, a 3055-öst, ezt ma hívtuk fel, de sajnos, ott nem tud senki sem magyarul, így sikertelen volt a próbálkozásunk. Az lenne a javaslatom, hogy szerdán, a megadott időpontban, tehát 4 és 6 óra között, de mi 4 órakor felhívjuk önöket a 21-02-746-os telefonszámon és ismételten megpróbálunk információkat szerezni. Segítségüket előre is köszönjük, viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD