Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 21.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Hírek:

Sugár András nyilatkozata

"Sugár András hangsúlyozza, hogy egy ma nyugdíjas csehszlovák magánszeméllyel folytatott interjút. Majd felteszi a kérdést, miért nevezik ezt beavatkozásnak, amikor a csehszlovák kormány a Varsói Szerződés tagországai haderejének 1968-as bevonulását nem hajlandó ugyanezzel a kifejezéssel megjelölni."

Május 18-ától közvetlen repülőjárat Budapest és New York között

1989. április 21., péntek - Alig négy hét múlva, május 18-án közvetlen menetrendszerinti járat indul Budapest és New York között - jelentették be pénteken budapesti sajtótájékoztatójukon a MALÉV és a PAN AM képviselői.

A járatot közösen üzemelteti a magyar és az amerikai
légitársaság. Az Airbus A-310-300 típusú gépen 50 helyet bérel a
MALÉV, de ezen felül is értékesíthet jegyeket. A gép viseli mindkét
légitársaság emblémáját, és MA-029-es járatszámmal jelenik meg a
légiforgalomban. A fedélzeten magyar légiutas-kísérő teljesít
szolgálatot és segít az eligazodásban az angolul nem tudóknak. New
Yorkban a Kennedy Repülőtéren saját pultja, illetve földi
utaskísérője lesz a Malévnek, ott várják a közös üzemeltetésű gép
utasait. A Ferihegyi repülőtéren is külön pultja lesz a járatnak, az
ott dolgozó MALÉV-munkatársakat speciális tanfolyamon oktatták a
szükséges tudnivalókra, a PAN AM komputeres rendszerének
megismerésére.

    Az Airbus az egyik legkorszerűbb utasszállító gép 170 utas
befogadására képes, maximális sebessége 936 kilométer óránként,
repülési magassága 12.500 méter. A járatra kialakított tarifa
megfelel a nemzetközi egyezményeknek; a legalacsonyabb díjtételű
APEX-jegy ára a június 15-éig tartó előszezonban hétköznap 33.810
forint az oda-vissza útra, a hétvégeken pedig körülbelül 3000
forinttal drágább. A főszezoni Apex jegy ára mintegy 40 ezer forint.

    Az új járat a Ferihegyi I-es terminálon száll le és onnan is
indul. Budapestről pénteken és vasárnap, New York-ból pedig
csütörtökön és szombaton indul.

    Úgy számítják, hogy a közös üzemeltetésű járat már akkor
kifizetődő, ha legalább 65 százalékban eladják a jegyeket. Ha a
későbbiekben megnő az igény a tengerentúli utazásra, akkor nagyobb
gépeket állítanak forgalomba. Tervezik azt is, hogy a 90-es évek
elején önálló USA-járatot indít a MALÉV. (MTI)


1989. április 21., péntek 00:00


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Pelyhe László vagyok. A Magyar Demokrata Fórum XIII. kerületi szervezetének a tagja, egyben a Magyar Televízió Magyar Demokrata Fórum budapesti csoportjának is a tagja. Az ügy, ami miatt telefonálok, a következő: Megalakult a XIII. kerületi független kerekasztal. Ennek rész vevőinek első dolga volt szolidaritásáról és teljes támogatásáról biztosítani a Magyar Demokrata Fórum XIII. kerületi-csoportja szervezete által megfogalmazott, a múlt heti Magyar Nemzetben megjelent állásfoglalást, miszerint a rendőrség durva magatartását kritizáltuk. Ezt szerettük volna Kasza Lászlónak elmondani, hogy a XIII. kerületben, a nagy munkásosztály mítosszal rendelkező Angyalföldön, megalakult a független kerekasztal. Fontosnak tartottuk volna, ezért kerestem őt a szállóban, de már elutazott."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. április 21. Ezen a napon ülést tartott a párt operatív bizottsága, amelynek során előterjesztésem alapján megvitattuk az alkotmány koncepciót és a politikai pártokról szóló törvényjavaslatot. Ezzel kapcsolatban kiadott közleményt a Magyar Nemzet 1989. április 24-én teljes terjedelmében közölte
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD