|
|
|
|
Május 18-ától közvetlen repülőjárat Budapest és New York között
|
1989. április 21., péntek - Alig négy hét múlva, május 18-án közvetlen menetrendszerinti járat indul Budapest és New York között - jelentették be pénteken budapesti sajtótájékoztatójukon a MALÉV és a PAN AM képviselői.
A járatot közösen üzemelteti a magyar és az amerikai légitársaság. Az Airbus A-310-300 típusú gépen 50 helyet bérel a MALÉV, de ezen felül is értékesíthet jegyeket. A gép viseli mindkét légitársaság emblémáját, és MA-029-es járatszámmal jelenik meg a légiforgalomban. A fedélzeten magyar légiutas-kísérő teljesít szolgálatot és segít az eligazodásban az angolul nem tudóknak. New Yorkban a Kennedy Repülőtéren saját pultja, illetve földi utaskísérője lesz a Malévnek, ott várják a közös üzemeltetésű gép utasait. A Ferihegyi repülőtéren is külön pultja lesz a járatnak, az ott dolgozó MALÉV-munkatársakat speciális tanfolyamon oktatták a szükséges tudnivalókra, a PAN AM komputeres rendszerének megismerésére. Az Airbus az egyik legkorszerűbb utasszállító gép 170 utas befogadására képes, maximális sebessége 936 kilométer óránként, repülési magassága 12.500 méter. A járatra kialakított tarifa megfelel a nemzetközi egyezményeknek; a legalacsonyabb díjtételű APEX-jegy ára a június 15-éig tartó előszezonban hétköznap 33.810 forint az oda-vissza útra, a hétvégeken pedig körülbelül 3000 forinttal drágább. A főszezoni Apex jegy ára mintegy 40 ezer forint. Az új járat a Ferihegyi I-es terminálon száll le és onnan is indul. Budapestről pénteken és vasárnap, New York-ból pedig csütörtökön és szombaton indul. Úgy számítják, hogy a közös üzemeltetésű járat már akkor kifizetődő, ha legalább 65 százalékban eladják a jegyeket. Ha a későbbiekben megnő az igény a tengerentúli utazásra, akkor nagyobb gépeket állítanak forgalomba. Tervezik azt is, hogy a 90-es évek elején önálló USA-járatot indít a MALÉV. (MTI)
1989. április 21., péntek 00:00
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Pelyhe László vagyok. A Magyar Demokrata Fórum XIII. kerületi szervezetének a tagja, egyben a Magyar Televízió Magyar Demokrata Fórum budapesti csoportjának is a tagja. Az ügy, ami miatt telefonálok, a következő: Megalakult a XIII. kerületi független kerekasztal. Ennek rész vevőinek első dolga volt szolidaritásáról és teljes támogatásáról biztosítani a Magyar Demokrata Fórum XIII. kerületi-csoportja szervezete által megfogalmazott, a múlt heti Magyar Nemzetben megjelent állásfoglalást, miszerint a rendőrség durva magatartását kritizáltuk. Ezt szerettük volna Kasza Lászlónak elmondani, hogy a XIII. kerületben, a nagy munkásosztály mítosszal rendelkező Angyalföldön, megalakult a független kerekasztal. Fontosnak tartottuk volna, ezért kerestem őt a szállóban, de már elutazott."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 21. Ezen a napon ülést tartott a párt operatív bizottsága, amelynek során előterjesztésem alapján megvitattuk az alkotmány koncepciót és a politikai pártokról szóló törvényjavaslatot. Ezzel kapcsolatban kiadott közleményt a Magyar Nemzet 1989. április 24-én teljes terjedelmében közölte
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|