Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 20.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

Ellenzéki mozgalmak kerekasztal-konferenciája

"A tárgyalások körülményeire és napirendjére tett javaslatainkat még 1989. március 30-ikán levelünkben eljuttattuk az MSZMP Központi Bizottságához, indítványainkra azonban ez ideig választ nem kaptunk. Figyelemmel az ország immár katasztrófával fenyegető válságára a kormány nyilvánvaló tehetetlenségére és az erőszakos visszarendeződés veszélyére, az ellenzéki kerekasztal a tárgyalások mielőbbi megkezdését javasolja az MSZMP-nek."

Az Autóklub elnöksége elutasítja az autópálya használati díjat és a benziáremelést (2. rész)

A vitában többen támogatták ezt a véleményt és tiltakoztak a díj
bevezetése ellen. Kifejtették: az intézkedést csak hevenyészve
készítették elő, holott szükséges lett volna a döntés előtt
szélesebb körben megvitatni. Mások úgy vélték, hogy a kormány
túlságosan nagy kockázatot vállalt a várható 1,2-1,5 milliárd
forintos, csekélynek tekinthető bevétel fejében. Mindez olyan káros
hatásokkal jár, hogy a forgalom 30-40 százaléka átterelődik az
autópályákkal párhuzamos rossz minőségű utakra, megnő a
balesetveszély és a környezeti ártalom. Volt, aki azt követelte: a
kormány adjon számot arról, hova ment el az a pénz, amelyet
útépítésre igértek az elmúlt években. A szakemberek arra is
rámutattak, hogy a közúti közlekedés évente 40-50 milliárd forint
bevételt hoz, amelynek túlnyomó részét a költségvetés nyeli el.

    Az autósokat képviselő elnökségi tagok leszögezték: nem
általában az autópálya díj ellen vannak, hiszen például
Olaszországban ennek ellenében több ezer kilométert lehet autópályán
megtenni, s az így megtakarított üzemanyag értéke jóval több, mint
maga a díj. Nálunk azonban a valódi autópályák hossza alig haladja
meg a 200 kilométert és azok is csonkák, sehova se vezetnek, nem
kapcsolódnak a nemzetközi főútvonalakhoz.

    Volt, aki megkérdőjelezte az útadó bevezetésének legalitását,
mondván, hogy az 1988-ban született közúti közlekedési törvény
kimondja: a közutak fejlesztése állami feladat. Ezt tehát
törvényellenes tovább hárítani a lakosságra. Többen azt
kifogásolták, hogy az 1,6 millió autós érdekeit képviselő Autóklub
nem volt bevonva a döntés előkészítésébe. A miniszterhelyettes erről
elmondta: Balogh Tibor, az Autóklub főtitkára rendszeresen részt
vesz a minisztériumban folytatott tanácskozásokon, így módja lett
volna, hogy az általa képviselt szervezetet már az előkészítés korai
stádiumában tájékoztassa. A főtitkár olyannyira tudatában volt a
várható döntésnek - folytatta -, hogy a klub nevében vállalkozott a
díj kifizetését igazoló biléta forgalmazására. A bejelentést nagy
felzúdulás követte, ez a fordulat váratlanul érte az elnökséget.

    Végül a csaknem száztagú testület úgy határozott, hogy az
autósok megsarcolását jelentő valamennyi megoldás elfogadhatatlan.
Az út- és autópályépítés fontos feladat, de ennek terheit a
költségvetés viselje. (MTI)


1989. április 20., csütörtök 18:14


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Kedves SZER! Lassanként a nyilvánosság előtt is kirajzolódik a magyar rendőri szervek és vezetőinek igazi jelleme. Miután a gazdasági rendészet vezetője megérdemelt 18 havi börtönbüntetését tölti, fölvetődik egy újabb kérdés: Konczer István rendőr-vezérőrnagy és kedves neje kinek a finanszírozásából és számlájára üdül Törökországban? Jó páran tudják erre a választ, de eljött az idő, hogy az illetékesek a korábban mindig kizárt nyilvánosságot is tájékoztassák erről a korántsem magánügyről."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. április 20. A Jurtában megválasztott FKGP Intéző Bizottság, illetve annak Operatív Bizottsága tevékenysége során fontos feladatának tartotta az újabb nagyválasztmány összehívását. Az értekezlet a kora délutáni órákban jegyzőkönyv (D/11) aláírásával ért véget, amelynek különösen 5. pontjával az Intéző Bizottság részéről Hardi Péter nem értett egyet, ezért a jegyzőkönyvet nem írta alá."
D11 Jegyzőkönyv FKgP Egységbizottságról, Balatonszárszó

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD