Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 17.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF gárdonyi, velencei és martonvásári szervezetének nyilatkozata

"Amíg a kormány nem vonja vissza teljes egészében az autópálya-használati díj bevezetéséről hozott határozatát, honfitársainkat és az ide látogató külföldieket a díjfizetés bojkottjára szólítjuk fel."
BBC, A világ minden tájáról:

MSZMP-ből kizártak rehabilitálása

"A négy aktivista ... mindig hangoztatta: kizárásuk igazi oka az volt, hogy részt vettek a Magyar Demokrata Fórum egy korai találkozóján. A Fórum akkor írók és értelmiségiek egy csoportja volt, amely szembefordult a hivatalos politikai vonalvezetéssel, ma azonban legálisan működik, mint az ország egyik legfontosabb független szervezete."

Valamiért valamit... autópálya-használati díj Svájcban (1.rész)

Bécs, 1989. április 17. (MTI-Panoráma) - Érdekes bírósági ügyről számolt be néhány napja a svájci Basler Zeitung. Mint tudósításából kiderül, egy hatvannégy éves - mellesleg: magyar származású - nyugatnémet nyugdíjas nemrég autóján lakhelyéről rövid kirándulást tett Svájcban, s amikor el akarta hagyni az országot, a határon az autópálya használati díjaként kifizettettek vele 30 frankot, sőt, amiért ezt nem a sztrádára hajtás előtt rótta le, még külön száz frank bírsággal is sújtották. Végülis azért fordult bírósághoz, mert ezt szűkös anyagi viszonyai miatt méltánytalannak tartotta, s a hatóság eljárását ,,külföldi-ellenességnek,, minősítette. Hivatkozott arra is, hogy csak tévedésből került az autópályára.

A báseli bíróság azonban egyik érvet sem fogadta el,
visszautasította felebbezését. Határozatában kimondta: az
autópálya-használati díj kifizetésének, az erre szolgáló címke
megvásárlásának kötelezettsége az ország alkotmányos jogszabályain
alapul. Törvény szabályozza a címke árát és a címke nélkül a
sztrádán közlekedők bírságának száz frankos mértékét, és ez alól a
bíróság nem tehet kivételt, nincs joga méltányosságot gyakorolni. A
bírói indoklás szerint a panaszos nem hivatkozhat tévedésére sem,
mivel az autópályák e mivoltát mindenütt sűrűn elhelyezett és
közérthető jelzések mutatják.

    Az ítélet tárgyilagos megítéléséhez célszerű szemügyre venni az
autópályák használatának svájci modelljét, amelyet bizonyos
vonatkozásokban mintának tekintettek a magyar díjfizetési rendszer
kidolgozói is, de amely lényeges jellemzőiben erősen elüt a nálunk
tervezett intézkedéstől.

    Svájc autópálya-hálózatát ilyen jelszóval népszerűsítik a róla
terjesztett soknyelvű propsektusok: ,,az ország legjobb útjai - 30
frankért,,. Ez a fogalmazás inkább szerénynek, mint dicsekvőnek
mondható. Svájcban ugyanis az autópálya-rendszer nemcsak az ország
hatvanezer kilométeres úthálózatának legmagasabb színvonalú - a
legkényelmesebb és leggyorsabb utazást biztosító - részét képviseli,
hanem egyúttal Európa egyik legfejlettebb ilyen rendszerének számít.
A 41.293 négyzetkilométer területű (Magyarország fele nagyjából)
alpesi országban az autópályák teljes hossza immár csaknem kétezer
kilométert ér el, és valóban célszerűen megtervezett, összefüggő
rendszert alkot. Összeköti az ország négy, szinte egyenrangúan
fontos nagyvárosát (Báselt, Bernt, Zürichet és Genfet), s jól
kapcsolódik az európai sztráda-hálózathoz.(folyt)


1989. április 17., hétfő 12:23


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"Kedves Lángh Júlia, azt kérdezném a Hallgatók Fórumán Cseke Lászlótól, hogy mi az oka annak, hogy 17 órától kb 20 óráig a 49 méteren erős áthallással hallatszik a jugoszláv rádió hallása az önök adása helyett. Nagyon rossz a vétel 17 és 20 óra között. Megkérném nézzék már meg, hogy a frekvencia annyira áthallássos. Talán az antennán kell állítaniuk. Nem tudom, de nézzék meg mi a probléma. Előre is köszönöm. - Kérdésem lenne a Hallgatók Fórumához. Ugye mint köztudott a temetés június 16-án lesz. Hogy vajon a társak, Kopácsi Sándor és Király Géza vajon eljönnek-e Budapestre. Ez lenne a kérdésem a Hallgatók Fórumához. Köszönöm."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD