Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 16.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az SZDSZ közgyűlésének három nyilatkozata

"1. Az SZDSZ közgyűlésének nyilatkozata egy szakértői kormány létrehozásáról. Az SZDSZ szerint nincsenek meg az előrehozott választások és a választók bizalmát élvező bármilyen összetételű koalíciós kormány létrehozásának feltételei. Ugyanakkor ha további egy-másfél évig az MSZMP által megbízott kormány viszi tovább az ország ügyeit, akkor aligha kerülhető el a gazdasági összeomlás."
BBC, Késő esti panoráma:

Az MSZMP vergődése

"Kérdés, mitől rémült meg a párt, mi idézte elő ezt a traumatikus válságot? Talán minden más előtt a nemzetgazdaság siralmas tespedése, melyért legeslegelsősorban a párt ideológiai kötődése, mondhatnám babonás gazdaságpolitikája okolható."

A közúti közlekedés dolgozók sztrájkja (1. rész)

1990. január 18., csütörtök - A közúti közlekedés dolgozói csütörtök reggel 7 és 9 óra között országos figyelmeztető sztrájot tartottak. A munkabeszüntetést a főként Volán vállalatok dolgozóit képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet szervezte azért, mert a közlekedési ágazatban az elmúlt időszakban az országos átlagnál lényegesen gyorsabban csökkent a dolgozók reálbére.


A szakszervezet - mint képviselői elmondták - a feszültségek
feloldására már több alkalommal kezdeményezett intézkedéseket, az
illetékesek halogató magatartása miatt azonban nem sikerült
megnyugtató eredményt elérni. A dolgozók ezért döntöttek a törvény
biztosította végső eszköz alkalmzása mellett. A figyelmeztető
sztrájk időpontját azonban úgy választották meg, hogy az ne okozzon
túl nagy fennakadást a közlekedésben.

    Szabadi Farkas, a Volán Egyesülés főosztályvezetője az MTI-nek
elmondta, hogy a vállalat autóbuszai a hajnali üzemkezdetkor
forgalomba álltak, így az üzemek dolgozóit és az éjszakai műszakból
hazatérőket a munkabeszüntetés kezdetéig, azaz reggel 7 óráig a
menetrendnek megfelelően elszállították. Az iskolás gyerekeket és a
kórházi dolgozókat szállító járatok vezetőinek túlnyomó többsége -
bár a sztrájk követeléseit támogatták - utasaikra tekintettel 7 óra
után is dolgozott. Több vidéki iskolában azonban részleges, illetve
teljes tanítási szünetet rendeltek el, a lehetséges iskolai
szünnapok terhére. Azok a járatok, amelyeket útjuk közben érintett a
sztrájk, csak olyan helyen - például vendéglő, pályaudvar közelében
- álltak le, ahol megvoltak az alapvető étkezési és higiéniai
feltételek. A kétórás sztrájk a napi Volán autóbuszjáratok 10
százalékát és az autóbuszvezetők 80 százalékát érintette. A Volán
főosztályvezetője szerint az utasok a kényelmetlenségek ellenére is
megértéssel vették tudomásul a buszvezetők akcióját. (folyt.köv.)



1990. január 18., csütörtök 11:11


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Balogh Tibor Szolnok 56, 4o-163: Felvette tegnap az Európa-Európa közvetítést. Amennyiben Ipacs Laura szülei nem tudták rögzíteni, szívesen áll rendelkezésükre. Más: Sokszor néhány perccel előbb vagy később kezdik a filmeket. Ez előre beprogramozott videók esetén nagyon bosszantó, mert vagy az eleje vagy a vége lemarad. Ügyeljenek a pontos kezdésre! Sok a politika, kevés a jó film. Legyen több krimi, akkor többen fogják nézni a műsort. - Meggyes Lászlóné 6o4-522: Tegnap bemondták, hogy Gazdagréten kedvezményesen lehet muskátlit és virágládát venni. Kimentek, de nem találták. Kéri hívják vissza, hogy lehet-e még kapni és hol."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD