Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 11.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A TDDSZ Környezetvédő...

"Dunakilitinél az ebben az évben tervezett Duna elterelést és az ezt követő duzzasztást, a tározó feltöltését a szlovák és magyar oldali folyók, valamint a Morva szennyvíztisztítóinak elkészültéig fel kell függeszteni."
SZER, Magyar híradó:

A forint kivándorlása

"Zsebre vágtam kétszer 100 ezer forintot és kivittem Ausztriába. Abban az áradatban, ami tavaly novemberben meg most április elején kizúdult, nem vizsgálhattak meg minden utast a vámosok, de még minden tizediket sem. Így nem volt nagy a kockázat. Sokkal nagyobb lett volna, ha itthon hagyom a pénzt."

Szovjet-nyugatnémet autóipari tárgyalások

Frankfurt, 1989. április 11. kedd (MTI-AP-DJ) - Az autóipari együttműködésről folytatnak tárgyalásokat a nyugatnémet Daimler-Benz és a Volkswagen gépkocsigyártó cégek a szovjet autóipar képviselőivel - közölték a bonni kormány és a két nyugatnémet cég képviselői. Megállapodás esetén lényegesen növelhető lesz a szovjet autógyártás, és a nyugatnémetek kiüthetik a rivális amerikai autógyártó cégeket a szovjet piacról - mondták el.

A bejelentésre mindössze néhány nappal ezt követően került sor,
hogy szovjet-nyugatnémet autóipari együttműködésben állapodott meg
Ivan Szilajev szovjet miniszterelnök-helyettes és Helmut Haussmann
bonni gazdasági miniszter a szovjet-nyugatnémet gazdasági vegyes
bizottság múlt hét végén tartott ülésén.

    Szilajev és a Daimler-Benz képviselői között a Mercedes 190
típusu gépkocsi szovjetunióbeli szériagyártásához szükséges
berendezések, illetve gépkocsimotorok eladásáról folynak a
tárgyalások és nem kizárt egy autóbuszgyártó szalag eladása sem. Az
AP-DJ tudni véli, hogy a felek között egyelőre több kérdésben
ellentétek vannak. Egyebek mellett arról van szó, hogy a nyugatnémet
segítséggel készült gépkocsikat a Szovjetunió exportálni kívánja,
hogy így szerezzen keményvalutát, illetve a Daimler-Benzzel kötendő
együttműködést vegyes vállalkozás formában képzeli el, amitől a cég
elzárkózott.

    Puhatolózó jellegűnek nevezte a másik nyugatnémet cég, a
Volkswagen képviselője a Szovjetunióval folyó tárgyalásokat. A VW
tervei szerint autógyárakat hoznának létre a Szovjetunióban az OKA
típusú kisautók gyártására.

    A szovjet-nyugatnémet tárgyalásokra nemsokkal azt követően
került sor, hogy az amerikai Ford cég lemondott a Togliattiban
tervezett beruházásról, amely - szakértők véleménye szerint - az
egyik legnagyobb amerikai befektetés lett volna a Szovjetunióban. A
Ford szóvivője a visszalépést kommentálva ,,csalódottságát,, fejezte
ki, amiért a Szovjetunió nem tudta biztosítani cége számára a
megfelelő pénzügyi feltételeket.+++


1989. április 11., kedd 18:51


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó reggelt kívánok! Itt Hatvári Hugó beszél, Hollandiából. Szeretném Szép Zoltán urat megkérni...az utóbbi telefonbeszélgetésünk alkalmával megkértem, hogy beszélgetésünket ne közölje még a rádióban, míg Magyarországról vissza nem jöttem. Legyen szíves, amennyiben lehet, ebben az ügyben hívjon vissza. Köszönöm szépen." (MÉG EGYSZER JELENTKEZIK) "Jó napot kívánok, itt Hatvári Hugó beszél Hollandiából. Szép úr..." (MEGSZAKAD, MAJD MÉG EGYSZER JELENTKEZIK) "Szép úr, kérem szépen, legyen szíves, vegye le a műsorról a telefonbeszélgetésünket, erre nem adtam engedélyt, és kérném, hívjon vissza, ha lehet, azonnal. Köszönöm."
D7 FKgP operatív bizottság, nyilatkozata

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD