Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 10.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MTV MSZMP Bizottságának levele ...

"El kell számolnunk azzal, hogy társadalmunk előrehaladása közreműködésünkkel valósult-e meg, vagy ellenünkre? El kell számolnunk a válságért, amelyből most nagy erőfeszítésekkel az egész nemzetnek kell kilábalnia."
SZER, Világhíradó:

Kizárt a párt

"Berecz János úgy nyilatkozott, hogy esetleg még áprilisban visszaveszik az MSZMP-ből tavaly kizárt Király Zoltánt, Bíró Zoltánt, Bihari Mihályt és Lengyel Lászlót - akik közül viszont az utóbbi három közölte, hogy már nem akar tag lenni, és úgy vélte, hogy negyedik társuk sem."

FIDESZ-csoportok nyilatkozata a Bécs-Budapest világkiállítás előkészítéséről (2. rész) (OS)

7. A számításoknál nem vesznek figyelembe milliárdos
nagyságrendű járulékos költségeket és távlati fejlesztési
kényszereket. Az úgynevezett gazdagréti helyszínhez kapcsolódó
Dél-Buda-Rákospalota-Kálvin térig való kiépítésének 53 milliárd
forintos költségén túl közlekedési abszurdum lenne nem folytatni a
metróépítést, ami viszont újabb tízmilliárdokat venne igénybe,
függetlenül a vidék infrastruktúrájának állapotától. Nem veszik
figyelembe a metró mintegy 8 milliárdos éves költségvetési
támogatását sem, amit az új metróvonal tovább növelne, vagy pedig
újabb tarifaemelést kényszerítene ki a már meglévő vonalakon is.

    8. Bizonytalan a várható érdeklődés is. Ma 15 millió látogatóról
és napi 200-250 ezres csúcs-látogatottságról beszélnek. A kormány
döntését megalapozó Bechtel-jelentés 10 millió vásárlátogatót
prognosztizált. A közlekedésfejlesztési költségeket 170 ezer fős
csúcsra számolták.

    9. Semmiféle biztosíték nincs arra, hogy a ma vállalkozási
formában elképzelt fejlesztéseket nem költségvetési támogatással
kell majd befejezni, a tervezettnél többszörösen nagyobb
költségekkel. A fejlesztésekről és tervekről ma hivatalnokok és az
elmúlt évek-évtizedek hibás döntéseit szorgalmazók dönetenek, akik
ténylegesen nem tartoznak felelősséggel a társadalomnak.

    10. Reális, országos infrastruktúra-fejlesztési koncepció
hiányában nem ítélhető meg, hogy a világkiállításhoz kapcsolódó
beruházások lehetnek-e a vidék fejlődésének ösztönzői, s nem nő-e
tovább az ország egyik súlyos problémáját jelentő szakadék Budapest
és vidék között. Cinikusnak és szakszerűtlennek tartjuk azt a
véleményt, mely szerint a vidék kulturális színvonala amúgy is
alacsonyabb, mint infrastrukrutális ellátottsága, így a különbség
növekedése nem jelentene feszültséget.

    11. Egyre többen szorgalmazzák, hogy a világkiállításnak az
egész országot át kell hatnia. Ennek azonban semmiféle programja nem
készült el.

    Az előkészítés mai szintjén nem kötelezhetjük el magunkat a
megrendezés mellett. Az ebből fakadó esetleges hátrányokért az
eddigi döntéshozókat terheli a felelősség. (folyt.)


1989. március 10., péntek 13:15


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefon:

"- ... Sándorné 897-398 Nyugdijas autótulajdonos: Hogy fog kijönni a számitott bevételük? Az autóutakat fogjuk használni, ez még jobban tönkreteszi az amúgy is rossz utakat. A balesetek száma szaporodni fog, lelassul a közlekedés, nagyobb lesz a benzinfogyasztás. Már megint elkapkodva hoznak rendeletet. Hol vannak a közgazdászok, miért hozzá nem értő emberek döntenek? - Miért kell egy egyszeri oda-vissza ut használatáért egy negyedévi adót fizetni? Nem tudják, hogy hova került a benzinárba beépitett összeg, májustól biztos, hogy helyére kerül az a pénz?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD